نتانیاهو به گانتز و اشکنازی درباره توافق با مراکش اطلاع نداده بود

نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی بار دیگر مقامات ارشد ائتلاف خود را از حزب آبی و سفید در مورد توافق با یک کشور عربی دیگر مطلع نکرد.

به گزارش  گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از پایگاه اینترنتی تایمز اسرائیل، بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم صهیونیستی بار دیگر شرکای ارشد ائتلاف خود را از حزب آبی و سفید در مورد توافق با یک کشور عربی دیگر مطلع نکرد.

بر این اساس، بنی گانتز، رئیس حزب آبی و سفید و گابی اشکنازی، وزیر جنگ این رژیم پس از کاخ سفید و از طریق واشنگتن از توافق نتانیاهو با مراکش اطلاع پیدا کردند.

به گفته وزارت خارجه رژیم صهیونیستی، دولت آمریکا در خصوص توافق بین تل آویو و رباط اطلاعاتی به این وزارتخانه داده بود، اما روز چهارشنبه پس از نهایی شدن توافق، گزارش آن در اختیار وزارت خارجه و وزارت جنگ قرار گرفت.

در همین حال شبکه ۱۲ تلویزیون رژیم صهیونیستی گفته است نتانیاهو به رغم آنکه چند ساعت قبل از اعلام توافق با رباط با گانتز تلفنی صحبت کرده بود او را از این موضوع آگاه نکرده بود.

گفته می‌شود پیش از این نتانیاهو در خصوص توافق‌های عادی سازی با کشور‌های بحرین و امارات و همچنین سفر محرمانه به عربستان سعودی و دیدار با، ولیعهد این کشور به گانتز و اشکنازی اطلاعی نداده بود.

این اقدام نتانیاهو به اختلافش با گانتز دامن زده و احتمال انحلال کنست و برگزاری چهارمین انتخابات سراسری طی دو سال در فلسطین اشغالی را فراهم می‌کند.

دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا روز چهارشنبه از آمادگی مراکش برای عادی سازی روابط با تل آویو خبر داد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار