معاون اجتماعی سپاه فجر:

پیگیری نشدن مصوبات علت موفق نبودن مبارزه با اعتیاد است

سرهنگ دوستدار با بیان اینکه پیگیری نشدن مصوبات دلیل عمده موفق نبودن در مبارزه با اعتیاد محسوب می‌شود، گفت: عمدتا مصوبات در حد صورت‌جلسه و روی کاغذ باقی می‌ماند و فراموش می‌شود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، سرهنگ پاسدار محمدجعفر دوستدار در جلسه شورای هماهنگی مبارزه با موادمخدر فارس با بیان اینکه پیگیری نشدن مصوبات دلیل عمده موفق نبودن در مبارزه با اعتیاد محسوب می‌شود، گفت: عمدتا مصوبات در حد صورتجلسه و روی کاغذ باقی می‌ماند و فراموش می‌شود.

او در بیان مصداق موضوع پیگیری نشدن مصوبات، به موضوع خانه‌های ضایعاتی که تکمیل کننده چرخه مواد است اشاره کرد.

سرهنگ دوستدار گفت: سال‌ها همه معترف هستند که مراکز خرید ضایعات در محلات بافت قدیم تکمیل کننده چرخه اعتیاد است و معتاد‌ها را در این محلات جمع می‌کند. اما هر بار که مسئولی به آنجا سر می‌زند، مصوبه‌ای تصویب می‌شود و چند روزی این مراکز تعطیل شده و باز به هفته نرسیدن پلمب‌شان را می‌شکنند.

او بر لزوم تمرکز هر چه بیشتر بر موضوع پیشگیری تاکید و با اشاره به آمار پائین بازگشت معتادان به زندگی، خواستار تمرکز بیشتر دستگاه‌های متولی بر موضوع پیشگیری شد.

دوستدار گفت: در موضوع پیشگیری باید هماهنگ، هم افزا و فراگیر اقدام شود تا اصلا موضوع به مرحله درمان با این نرخ پایین بهبودی نرسد.

معاون اجتماعی سپاه استان گفت: آموزش و پرورش، خانواده و رسانه نقش‌های مهمی در حوزه پیشگیری دارند که لازم است متعهدانه‌تر به وظایف خود عمل کنند و لازمه این کار را برنامه منسجم، فراگیر و نظارت مستمر و دقیق است.

دوستدار به مسئله معتادان متجاهر اشاره و اضافه کرد: برابر بررسی‌های میدانی عمده معتادان متجاهر غیر بومی بوده و هر بار بعد از دستگیری و خروج از کمپ مجددا به دلیل همین موضوع (غیر بومی بودن) به خیابان‌ها و کوچه‌ها سرازیر می‌شوند.

او گفت: لازم است متولیان با برنامه ریزی مناسب، بحث صیانت را جدی گرفته و افراد غیربومی استان بعد از طی مدت کمپ با هماهنگی خانواده‌ها به محلشان بازگردانده شوند تا تحت نظارت و حمایت خانواده قرار گیرند.

معاون اجتماعی سپاه فجر به موضوع الگوی تغییر در بافت‌‎های قدیم هم گریزی زد و گفت: دستگاه متولی بهتر است در باب الگوی مورد نظرش در بافت تاریخی توضیح دهد و این مناطق با این سابقه فرهنگی و مذهبی چگونه ارتقا یابد.

او افزود: نکند بی دقتی کنیم و محله‌های مجاور حرم با بیشترین مسجد و امامزاده و شهید را به مراکزی با فاصله بسیار زیاد از این سابقه‌های درخشان تبدیل کنیم.

دوستدار از آمادگی کامل سپاه و بسیج برای کمک به دستگاه‌های متولی خبر داد و گفت: ظرفیت بی بدیل بسیج مثل همیشه برای گره گشایی از مشکلات مردم آماده است و مسئله آسیب‌های اجتماعی در اولویت بسیج و سپاه هست و در همه مراحل برنامه ریزی، اجرا و نظارت یاری گر مجموعه‌های متولی خواهیم بود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.