مدیرکل کتابخانه‌های عمومی ایلام:

۵۰ درصد کتابخانه‌های ایلام نیازمند بازسازی است

حیدری گفت: ۵۰ درصد کتابخانه‌های استان ایلام فرسوده و نیازمند بازسازی هستند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ایلام ؛سمیه حیدری مدیرکل کتابخانه‌های عمومی ایلام گفت: برای ارایه فضای مطلوب خدمات کتابخوانی لازم است در سنوات آینده اعتبارات خوبی برای بازسازی و نوسازی کتابخانه‌های عمومی استان در نظر گرفته شود.

او افزود: هر چقدر فضای کتابخانه‌های عمومی استان دلچسب، دلنشین و مطلوب ترباشد، قطعا در جذب مخاطب امور کتابخانه‌ها بسیار تاثیرگذار خواهد بود.

مدیرکل امور کتابخانه‌های عمومی ایلام یادآور شد: نهاد کتابخانه‌ها از سال ۸۳ به بعد با منفک شدن از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی بعنوان یک نهاد عمومی غیردولتی مشغول فعالیت شد.

حیدری، در خصوص مشکلات اقتصادی کتابخانه‌ها عمومی استان نیز بیان‌کرد: دولت فقط ۵۰ درصد از اعتبارات نهاد کتابخانه‌ها را پرداخت می‌کند و مابقی اعتبارات این نهاد از طریق سایر دستگاه‌ها جذب می‌شود.

او اضافه کرد: هنوز افزایش ۵۰ درصدی حقوق کتابداران بعنوان قشر زحمتکش، دغدغه‌مند و فرهنگی جامعه به دلیل نبود منبع مشخص از سوی نهاد کتابخانه‌ها با آنان پرداخت نشده است.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی ایلام ابراز امیدواری کرد: امسال با رایزنی‌های متعدد مدیران نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور با نمایندگان مجلس شورای اسلامی تلاش شده که در بودجه ۱۴۰۰ اعتبارات بسیار خوبی برای نهاد کتابخانه‌ها عمومی به تصویب برسد تا بخشی از مشکلات ساختاری کتابخانه‌ها و مسایل اقتصادی و معیشتی کتابداران نیز رفع شود.

انتهای پیام/ د

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.