معرفی پژوهشگران،به عنوان رابط بین صنعت و جامعه

معاون پژوهش و فناوری وزیر علوم و تحقیقات فناوری گفت:برای نخستین بار در کشور پژوهشگران، به عنوان رابط بین صنعت و جامعه معرفی می‌شوند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران  جوان از تبریز،غلامحسین رحیمی معاون پژوهش و فناوری وزیر علوم و تحقیقات فناوری گفت:ارتباط بین صنعت و جامعه در پیشبرد اهداف اقتصادی و صنعتی کشور مهم است و در رویکرد جدید وزارت علوم به این مهم توجه شده است.

اوافزود: همزمان با بیست و یکمین هفته پژوهش و با وجود محدودیت‌های کرونایی حاصل تلاش دانشمندان و پژوهشگران کشور ارزیابی شده و همزمان با هفته پژوهش معرفی می‌شوند.

او اضافه کرد: آیین‌های هفته پژوهش با نواخته شدن زنگ برخی مدارس از روز شنبه آغاز و به مدت یک هفته از پژوهشگران نمونه در سطح ملی، استانی و دانشگاهی تجلیل می‌شود.

معاون پژوهش وزیر علوم افزود: از مهمترین برنامه‌های هفته پژوهش تجلیل از پژوهشگران حوزه علوم انسانی و علوم اسلامی است و در طول این هفته ۴۰تا۵۰ آیین معرفی و تجلیل از برگزیدگان حوزه علوم انسانی و اسلامی علوم انسانی برگزار می‌شود.

رحیمی  گفت: مهمترین برنامه حوزه علوم انسانی هفته پژوهش همزمان با روز وحدت حوزه و دانشگاه با محوریت حوزه علمیه و دانشگاه قم برگزاری می‌شود.

اوافزود: همزمان با هفته پژوهش نمایشگاه دستاورد‌های پژوهشی به صورت فیزیکی و نمایشگاهی هم به علت کرونا به صورت مجازی برگزار و دستاورد‌های پژوهشی کشورمان معرفی می‌شود.

اوخاطرنشان کرد: آذربایجان شرقی، با داشتن دانشگاه تبریز و ده‌ها دانشگاه و موسسه آموزش عالی از قطب‌های علمی و دانشگاهی در کشور است.

معاون پژوهش و فناوری وزیر علوم و تحقیقات فناوری گفت: با اشاره به فعالیت‌های دانشگاهی در مراغه افزود: فعالیت پژوهشگران و استادان دانشگاه مراغه در سطح ملی است.

بیست و یکمین سالگرد هفته پژوهش در روز‌های ۲۲تا۲۷ آذرماه برگزار می‌شود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.