خیز نهضت گلخانه‌ای در استان؛

۵ شهرک گلخانه‌ای خراسان جنوبی وارد عملیات اجرایی شدند

سورگی مدیر شرکت شهرک‌ های کشاورزی خراسان جنوبی از آغاز عملیات اجرایی ۵ شهرک گلخانه‌ای در استان خبر داد.

سورگی مدیر شرکت شهرک‌ های کشاورزی خراسان جنوبی در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند، با اشاره به ظرفیت بکر نهضت گلخانه‌ای در استان گفت: طرح نهضت گلخانه‌ای مورد استقبال خوبی قرار گرفته است و جلسات متعددی به صورت منظم برای توسعه این طرح برگزار شده است.

او افزود: رسالت این جلسات و کارگروه‌ هایی که در حال برگزاری هستند شناسایی ظرفیت‌ ها و انجام مطالعات در حوزه نهضت گلخانه‌ای است.

سورگی با اشاره به اینکه برخی از فاز‌های این طرح وارد مرحله اجرا شده اند تصریح کرد: طبق تفاهم نامه منعقد شده با شرکت شهرک‌ های کشور و استانداری، ایجاد هزار هکتار شهرک کشاورزی در استان طراحی شده است که از این میزان ۷۰۰ هکتار برای احداث گلخانه بوده است.


بیشتر بخوانید


مدیر شرکت شهرک‌های کشاورزی خراسان جنوبی عنوان کرد: همچنین ایجاد ۱۵۰ واحد دامداری، ۱۵۰ بارگاه زرشک و ۵۰ واحد شیلات در دستور کار قرار گرفته است.

۸۰۰ هکتار زمین آماده احداث شهرک گلخانه‌ای

سورگی مدیر شرکت شهرک‌های کشاورزی خراسان جنوبی با اشاره به اینکه ۸۰۰ هکتار از اراضی استان قابلیت ایجاد شهرک گلخانه‌ای را دارند، گفت: تامین اعتبار مهم‌ ترین بخش اجرای این پروژه است که یک رقم اعتباری در متن تفاهم نامه منعقد شده گنجانده شده است و برای تحقق و تخصیص این اعتبارات، شرکت شهرک‌ های کشاورزی مبلغی را از محل اعتبارات ملی تخصیص می‌دهد.

او افزود: وقتی که بازار از ثبات کافی برخوردار نیست سرمایه گذار نمی‌تواند به این عرصه ورود و به خوبی برنامه ریزی و جمع بندی کند.

انتهای پیام/ ی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.