آغاز طرح امداد و نجات زمستانه در یزد/ ۱۴ پایگاه هلال احمر در جاده‌ها

مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان یزد از آغاز طرح امداد و نجات زمستانه در جاده‌های مواصلاتی استان خبر داد و گفت: پایگاه ثابت، سیار و موقت در محور‌های استان مستقر شده است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد، محسن حرازی زاده یزدی مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان یزد، گفت: طرح امداد و نجات زمستانه هر سال به صورت سراسری با مشارکت دستگاه‌هایی نظیر پلیس راهور، اورژانس، راهداری و مدیریت بحران است، که صبح امروز مانور طرح آمادگی دستگاه‌های امدادی استان در محل فرماندهی نیروی انتظامی برگزار شد.

او با بیان اینکه این طرح از ۲۰ آذر آغاز و تا ۲۰ اسفند ادامه دارد، افزود: این طرح با هدف ایجاد هماهنگی بیشتر و ارتقاء توان عملیاتی دستگاه‌های خدمت‌رسان و مسئول در محور‌های مواصلاتی و کوهستانی استان یزد اجرا می‌شود.

حرازی زاده ادامه داد: با اجرای این طرح، امدادرسانی به حوادث و سوانحی که با توجه به شرایط آب و هوایی در فصل زمستان رخ می‌دهد، تسریع می‌شود و خدمات مناسب‌تر و سریع‌تری به مردم حادثه دیده ارائه می‌شود.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان گفت: جمعیت هلال احمر استان یزد با ۱۲ پایگاه امداد و نجات بین شهری ثابت و ۱ پست امداد و نجات موقت، ۱ پایگاه کوهستان همچون گذشته در کلیه محور‌های مواصلاتی این استان، آماده خدمت رسانی به هموطنان است.

حرازی زاده با بیان اینکه ناوگان امدادی هلال احمر استان به پهپاد جستجو و نجات، و هلی کوپتر امدادی که در آشیانه هلال احمر استان مستقر است نیز برای کمک رسانی به آسیب دیدگان مجهز و تقویت شده است، بیان کرد: در طول برگزاری این طرح که از امروز آغاز شده است، شبانه روزی تعداد ۷۷ نفر نیروی عملیاتی اعم از عوامل کادر و داوطلب، به صورت ۲۴ ساعته در پایگاه‌ها و پست‌های برنامه ریزی شده مشارکت می‌کنند.

او افزود: تعداد ۱۲ دستگاه آمبولانس، ۱۱ دستگاه خودروی تخصصی عملیات ست نجات و ۱۰ خودرو‌های کمک دار و پشتیبان تکمیل کننده خدمت رسانی عوامل این جمعیت در طرح امداد و نجات زمستانه هلال احمر استان یزد است.

مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان یزد با اعلام اینکه در این طرح هلال احمر از ظرفیت تیم‌های واکنش سریع نیز استفاده می‌شود، عنوان کرد: علاوه بر امدادرسانی به خودرو‌ها و آسیب دیدگان، در قالب این طرح خدمات دیگری از جمله توزیع بسته غذایی، اسکان اضطراری و غیره با رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی نیز برای مسافران در نظر گرفته شده است.

حرازی زاده خاطرنشان کرد: کلیه پایگاه‌ها در تمام شعب هلال احمر استان آمادگی کامل جهت اسکان اضطراری در راه ماندگان را در محور‌های مواصلاتی استان دارند و شماره ۱۱۲ نیز به صورت ۲۴ ساعته آماده پاسخگویی به هموطنان در سطح استان است.

انتهای پیام/ی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار