ابتلای ۴۲۰۹ نفر به کرونا در اهر

 مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان اهر از ابتلای ۴۲۰۹ نفر به کرونا در اهر خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران  جوان از تبریز،میرزاپور مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان اهر گفت:بر اساس آخرین داده‌های آماری بهداشت و درمان اهر، مجموع مبتلایان قطعی کرونا در شهرستان اهر به ۴ هزار و ۲۰۹ نفر و جان‌باختگان ناشی از ابتلا به ویروس کرونا به ۱۷۰ نفر افزایش یافت.

او افزود: اگر همه مردم دورهمی‌ها و مهمانی‌های خانوادگی را متوقف کنند نزدیک به ۸۰ درصد زنجیره انتقال ویروس قطع خواهد شد.

میرزاپور گفت: حضور یک‌نفر از اعضای خانواده در صورتی‌که ناقِل ویروس باشد بعد از حدود ۳ تا ۴ ساعت در فضای سربسته باعث آلودگی اعضای خانواده خواهد شد.

او گفت: شب یلدای امسال از حضور در منازل همدیگر شامل پدر، پدر بزرگ، مادر، مادر بزرگ، برادر، خواهر، عمه، عمو، دایی و… خودداری کنیم. در بیرون از منزل از ماسک استفاده کنید و تحت هیچ شرایط آن‌را برندارید باید فاصله ۱.۵ متری را حتماً رعایت کرده و مکرراً دست‌های خود را شست‌وشو یا ضدعفونی کنیم.

مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان اهر با بیان اینکه مردم از حضور در اماکن عمومی و ادارات به جز در مواقع اضطراری خودداری کنند، گفت: اگر مجبور به حضور در فضای سربسته بودید از تهویه آن اطمینان حاصل کنید.

او  گفت: حضور در تجمعات حتی با استفاده از ماسک هم می‌تواند باعث آلودگی شما شود و سعی کنید در مراسم عقد، عروسی، تشییع جنازه و مجالس ترحیم شرکت نکنید و تبریک و تسلیت خود را تلفنی ابراز کنید.

او گفت:در صورت بروز تب، گلودرد، تنگی نفس، سرفه، سردرد، بدن درد، اختلال حس بویایی و چشایی با نزدیکترین مرکز بهداشتی (مراقب سلامت یا بهورز) خود تماس حاصل کنید.

او افزود: افراد پُرخطر شامل مادران باردار، افراد بالای ۶۰ سال، بیماران مبتلا به فشار خون بالا، دیابت، افراد چاق به جز مواقع اضطراری از منزل خارج نشوند و دید و بازدید با این افراد باید به شدت محدود شود.

انتهای پیام/ک

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.