مدیر مخابرات منطقه کردستان خبر داد؛

سرمایه گذاری ۳۵ میلیارد ریالی مخابرات کردستان در حوزه دیتا

حکمت از سرمایه گذاری ۳۵ میلیارد ریالی برای توسعه حوزه دیتا در کردستان خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سنندج ، آزاد حکمت مدیر مخابرات منطقه کردستان با اشاره به شرایط و بحران اجتماعی به وجود آمده کروناو افزایش ضرورت استفاده مردم از بستر‌های اینترنتی و مجازی گفت: تأمین نیاز پهنای باند دانشگاه‌ها و مراکز آموزشی، ایجاد امکانات و زیر ساخت‌های لازم برای پوشش نیاز‌های اینترنتی مشتریان، برقراری زیر ساخت جهت برگزاری جلساتِ ادارات و سازمان‌ها از آیتم‌هایی است که به کیفیت شبکه دیتا وابسته هستند.

او افزود: اجرای پروژه IPNI و توسعه CORE شبکه دیتای استان، توسعه UPLINK اکثر شهرستان‌ها به ۵/۲ تا ده برابر توسعه ظرفیت پورت ADSL و پهنای باند UPLINK در ۵۰ نقطه روستایی از جمله اقدامات انجام شده است.

حکمت خاطرنشان کرد: نصب و راه اندازی ده دستگاه سوئیچ جهت تأمین پهنای باند بدون محدودیت و نصب نصب و راه اندازی ماژول‌ها و تجهیزات لازم برای افزایش ۵۰ درصدی ظرفیت BRAS استان با هدف ارائه سرویس اینترنت به ۹۶ هزار مشترک ONLINE از دیگر اقداماتی است که در منطقه کردستان انجام شده است.

او افزود: افزایش ظرفیت UPLINK مرکز روستایی بیساران از توابع شهرستان سروآباد به میزان ۵۰ برابر و تأمین لینک ۱ G، افزایش ظرفیت UPLINK مرکز شهر موچش از توابع شهرستان کامیاران به میزان ۱۰ برابر و تأمین لینک ۱ G، توسعه و افزایش ظرفیت پهنای باند روستا‌های عیسی آباد، تودار ملأ، خوشاب، گزر دره، سراب قامیش، خشکین، آقبلاق و پالنگان در چند روز اخیر به بیش از چهار برابر از دیگر عملیاتی است که در سال جاری انجام شده است.

مدیر مخابرات منطقه کردستان با اعلام اینکه ظرفیت UPLINK استان برای تأمین نیاز شبکه دیتا G ۳۰ است که حدود ۷۰ درصد آن استفاده می‌شود اظهار داشت: افزایش یک لینک ۱۰ G به ظرفیت استان در کمترین زمان ممکن پیش بینی شده است.

او افزود: در ۸ ماه سال ۹۹ تعداد ۴ هزار و ۵۰۰ IP اینترنتی به ظرفیت استان اضافه و در کمتر از ۱۵ روز تعداد ۸ هزار IP جدید به ظرفیت استان کردستان افزوده شده است.

حکمت با بیان اینکه ترافیک و پهنای باند مصرفی استان در دو سال اخیر رشد قابل توجهی داشته است و میانگین مصرف شبانه روزی ترافیک در حال حاضر بیش از ۱۳۰ ترابایت است تصریح کرد: این مهم بیانگر این نکته است که بخش چشمگیری از کل پهنای باند مصرفی ارتباطات زیرساخت استان به مشتریان ADSL مخابرات تعلق یافته است.

او با تشریح اینکه برای عملیاتی کردن پروژه‌های فوق ۳۵ میلیارد ریال اعتبار هزینه و سرمایه گذاری شده است اضافه کرد: ارائه خدمات و سرویس‌های مخابراتی با کیفیت و مبتنی بر دیتا از اولویت‌های کاری و استراتژی‌های تعریف شده شرکت مخابرات ایران است که ما نیز در این راستا گام‌های بلندی برداشته‌ایم.

مدیر مخابرات منطقه کردستان اظهار کرد: با تلاش و همت همکاران منطقه موفق شده‌ایم در تحقق شاخص‌ها و عملیاتی کردن برنامه‌های تدوین شده در حوزه شبکه دیتا جایگاه مناسب و مطلوبی در سطح کشور داشته باشیم.

انتهای پیام/ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.