پلوسی خواستار استعفای فوری وزیر امور کهنه سربازان آمریکا شد

رئیس مجلس نمایندگان آمریکا در بیانیه‌ای وزیر امور کهنه سربازان را به دلیل تلاش برای رد اتهامات آزار جنسی علیه یک کهنه‌سرباز به استعفای فوری فراخواند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از اسپوتنیک، نانسی پلوسی، رئیس مجلس نمایندگان آمریکا، روبرت ویلکی، وزیر امور کهنه سربازان را به استعفای فوری دعوت کرده است.

آندره گلدشتاین، پیشکسوت نیروی دریایی و دستیار کنگره، پیش از این وزیر ویلکی را به رفتار‌های نامناسب در یک مرکز وزارت امور کهنه سربازان (VA) در سپتامبر گذشته متهم کرده بود.

پلوسی روز شنبه در بیانیه‌ای گفت: گزارش بازرس کل VA به خوبی نشان می‌دهد که ویلکی درگیر یک برنامه نگران کننده درباره کتمان تجاوز جنسی علیه یک کهنه سرباز شده است.

او در این بیانیه گفت ویلکی درباره مبارزه با آزار و اذیت جنسی در VA طرد شده و دیگر برای خدمت در این پست قابل اعتماد نیست.

ویلکی نیز در واکنش به این گزارش گفت پس از تقریباً یک سال تحقیق، آن‌ها واقعاً نمی‌توانند ثابت کنند که او به دنبال تحقیق از این کهنه سرباز  بوده است، زیرا این ادعا‌ها نادرست است.

مایکل میسل، بازرس کل که وظیفه نظارت بر این تحقیق را برعهده داشت، گفت حتی اگر هیچ اتهام کیفری مطرح نشود، به این معنی نیست که ادعا‌های گلدشتاین بی اساس بوده است.

انتهای پیام/

 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار