گامی دیگر به سوی خودکفایی

استاد دانشکده مهندسی دانشگاه یزد از ساخت دستگاه آنالایزر ارتعاشات دوکاناله در پردیس صنعتی و فناوری این دانشگاه خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد، منصور رفیعیان استاد دانشکده مهندسی مکانیک دانشگاه یزد و رئیس هیئت مدیره شرکت مهندسی پگما گفت: با هدف نگهداری دستگاه‌های صنعتی بدون توقف خط تولید و شناسایی عیوب آن‌ها قبل از وقوع در ماشین‌ها، متخصصان و فناوران دانشگاه یزد موفق به ساخت دستگاه آنالایزر ارتعاشات دوکاناله VAD۱۰۰ در پردیس صنعتی و فناوری این دانشگاه شدند.

او نگهداری و تعمیرات در صنایع را یک امر مهم و حیاتی توصیف کرد و افزود: یکی از این تکنیک‌های موفق در نگهداری و تعمیر دستگاه‌ها، آنالیز ارتعاشات است که برای کمک گرفتن از این تکنیک نیاز به دستگاهی به نام آنالایزر ارتعاشات بوده و این شرکت موفق به ساخت آن شده است.

رفیعیان ادامه داد: نمایش‌های دامنه، زاویه فاز، شکل موج، منحنی پوش ارتعاشات، منحنی اربیت و منحنی آبشاری، طیف فرکانسی و بالانس دینامیکی تک صفحه‌ای و دوصفحه‌ای از قابلیت‌های این دستگاه است.

استاد دانشکده مهندسی مکانیک دانشگاه یزد با اشاره به اینکه این دستگاه قدرت تشخیص عیوب مکانیکی را دارد، اظهار کرد: تاکنون دسترسی اغلب صنایع به این دستگاه دشوار بوده و با اینکه نمونه‌های خارجی این دستگاه تولید شده است، اما دلایلی نظیر بالا بودن بیش از حد قیمت آن و مسائلی نظیر تحریم‌ها و عدم دسترسی به خدمات پس از فروش این نوع محصولات، ما را به ساخت این دستگاه واداشت.

او در خصوص دیگر دستگاه‌های ساخت این شرکت به سکوی بالانس روتور (بالانس کارگاهی)، تست ارتعاشی دسته موتور VTM۲۰۰ و فن سانتریفیوژ تسمه‌ای ۶۰، ۰۰۰ متر مکعب بر ساعت اشاره کرد و افزود: در این شرکت محصولات آموزشی نظیر ارتعاشات ماشین‌های صنعتی، سیستم اندازه‌گیری، بالانس ماشین‌های صنعتی و همراستاسازی ماشین‌های صنعتی نیز به چاپ رسیده و مورد استقبال کاربران قرارگرفته است.

انتهای پیام/ غ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار