طول دوره قرنطینه مبتلایان به کرونا کاهش یافت

مرکز کنترل و پیشگیری بیماری‌های آمریکا اعلام کرد برخی افراد می‌توانند مدت زمان کمتری را در قرنطینه خانگی بمانند.

به گزارش خبرنگار حوزه کلینیک گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از نیوز بریک، شناسایی افراد مبتلا به کرونا و قرنطینه آن‌ها یکی از ساده‌ترین راهکار‌هایی است که می‌تواند زنجیره شیوع کووید ۱۹ را در جامعه قطع کند. افراد آلوده به ویروس پس از مثبت شدن تست کرونا باید دستکم به مدت ۱۴ روز در خانه قرنطینه شوند. با این حال، به تازگی متخصصان آمریکایی از کاهش مدت قرنطینه برخی مبتلایان خبر داده‌اند.

بر این اساس، مرکز کنترل و پیشگیری بیماری‌های آمریکا با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد: افرادی که علائم کرونا را از خود نشان نداده اند، در صورتی که تست کووید ۱۹ آن‌ها مثبت باشد می‌توانند تنها ۱۰ روز خود را قرنطینه کنند. این افراد در صورتی که احساس سلامتی می‌کنند و مشکل خاصی ندارند می‌توانند با استفاده از ماسک پس از طی ۱۰ روز دوباره به محیط کاری و جامعه بازگردند.

با این حال، کسانی که دارای علائم کرونا هستند شامل قوانین جدید نمی‌شوند و حتماً باید دوره ۱۴ روزه قرنطینه را طی کنند. این افراد همچنین نمی‌توانند زودتر از این دوره دو هفته‌ای اقدام به تست مجدد کرونا و خروج از قرنطینه کنند.

مقامات بهداشتی آمریکا هشدار دادند برخی مبتلایان به کرونا برای آنکه بتوانند زودتر از قرنطینه خارج شوند مدعی هستند علائم بیماری را ندارند و یا علائم کرونا را به بیماری‌های دیگر مانند سرماخوردگی نسبت می‌دهند. با این حال، این افراد باید دوره کامل قرنطینه را طی کنند، زیرا بی توجهی به این موضوع خطرناک است.

دانشمندان امیدوارند با کاهش طول دوره قرنطینه، مردم رغبت بیشتری برای گذراندن دوره کامل قرنطینه در خانه داشته باشند. تحقیقات نشان داده است اصلی‌ترین عامل تشدید شیوع همه گیری کرونا در جامعه بی توجهی افراد به قرنطینه فردی در زمان ابتلا است. این افراد با حضور در جامعه و محیط کار باعث آلوده شدن افراد دیگر می‌شوند.

چه کسانی باید قرنطینه شوند؟

یکی از توصیه‌هایی که مقامات بهداشتی در این زمینه مطرح می‌کنند قرنطینه افرادی است که با بیماران کرونایی در ارتباط بوده اند. براساس اعلام مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری‌های آمریکا افرادی که به مدت حداقل ۱۵ دقیقه در فاصله دو متری از افراد آلوده به کووید ۱۹ قرار داشته اند باید تست کرونا دهند و یا خود را قرنطینه کنند. بسیاری از مردم درک درستی از قرنطینه فردی ندارند. از این رو متخصصان انگلیسی اقدام به تشریح این موضوع کرده اند.

بر این اساس، متخصصان تاکید دارند بسیار ضروری است افراد برای جلوگیری از شیوع افسار گسیخته ویروس کرونا در جامعه، در صورت تماس با افراد آلوده خود را در خانه قرنطینه کنند. قرنطینه به معنای آن است که شما باید ۱۴ روز در خانه بمانید. دوره نهفتگی ویروس کرونا (از زمانی که فرد به ویروس آلوده می‌شود تا زمانی که علائم بیماری بروز می‌کند) می‌تواند تا ۷ روز به طول بیانجامد. در صورتی که فردی ۱۴ روز دوره کامل قرنطینه را بگذراند و علائمی از بیماری را در خود مشاهده نکند، می‌تواند از قرنطینه خارج شود.

براساس اعلام "مرکز سرویس سلامت همگانی انگلیس"  افراد باید در موارد ذیل سریعاً اقدام به قرنطینه خود کنند:

۱- اگر شاهد علائم شایع ابتلا به کووید ۱۹ شامل تب، بی حالی و خستگی، سرفه خشک، اسهال، بثورات پوستی، ورم ملتحمه، از دست دادن حس بویایی و چشایی، و سردرد بودید.

۲- تست کرونایتان مثبت اعلام شد.

۳- یکی از اعضای خانواده شما به کرونا مبتلا شده یا علائم بیماری را دارد.

۴- در محیط‌های پرازدحام و شلوغ رفت و آمد داشته اید و یا یکی از همکارانتان به کرونا مبتلا شده است. در این صورت پس از مشاهده اولین علائم باید خود را قرنطینه کنید.

قرنطینه

چه کار‌هایی را می‌توان در قرنطینه انجام داد؟

زمانی که فرد در قرنطینه خانگی قرار می‌گیرد باید از ترک خانه و یا میزبانی از دیگران در محیط قرنطینه اجتناب کند. به هیچ وجه نباید فرد برای انجام کار‌های شخصی همانند خرید کردن و یا ورزش از منزل خارج شود. اگر نیازمند خرید مواد غذایی و اقلام ضروری هستید از دیگران بخواهید برایتان این کار را انجام دهند.

در بسیاری از کشور‌ها همانند انگلیس در صورت تخلف از قوانین مربوط به قرنطینه خانگی جریمه‌های سنگینی در انتظارتان خواهد بود. پلیس انگلیس افراد متخلف را از یک هزار تا ۱۰ هزار پوند جریمه خواهد کرد. با این حال، باید از جنبه اخلاقی به این موضوع نگاه کرد، زیرا ممکن است ویروس کرونا برای خود فرد کشنده نباشد، اما این بیمار با انتقال ویروس به افراد آسیب پذیر مانند سالمندان و کسانی که دارای بیماری‌های زمینه‌ای هستند منجر به قربانی شدن آن‌ها شود.


بیشتر بخوانید


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار