طرح "حاج قاسم سلیمانی" در زندان‌های زنجان اجرا شد

مدیرکل زندان‌های استان زنجان از اجرای طرح "شهید حاج قاسم سلیمانی" در زندان‌های زنجان خبر داد و گفت: به همت بسیج گروه جهادی شهید سلیمانی سازمان بسیج جامعه پزشکی سپاه انصارالمهدی (عج) زنجان خدمات پزشکی به زندانیان زنجان ارائه شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از زنجان، سردار کرمی فرمانده سپاه انصارالمهدی (عج) استان زنجان با اشاره به روند خوب اجرای طرح "شهید حاج قاسم سلیمانی" در زنجان گفت: برنامه‌های طرح "شهید حاج قاسم سلیمانی" برای کمک به وزارت بهداشت و درمان و پشتیبانی از سفیدپوشان نظام سلامت در حال اجراست.

او افزود: اصلی‌ترین رویکرد این طرح محله محور بودن آن است که تلاش دارد با خانواده محوری مراقبت‌های لازم در هر محله انجام شود.

سردار کرمی با اشاره به اینکه فرمانده قرارگاه طرح شهید سلیمانی در استان‌ها استانداران و دبیران دانشگاه علوم پزشکی، خدمات بهداشتی و درمانی با عضویت سپاه، جمعیت هلال احمر و سایر دستگاه‌های اجرایی است، ادامه داد: در این طرح سه تیم شامل تیم مراقبتی_حمایتی_نظارتی پیش‌بینی شده است که شامل پنج کمیته می باشد.

فرمانده سپاه انصارالمهدی (عج) استان زنجان گفت: این کمیته‌ها را کمیته حمایت و قرنطینه خانگی و غیرخانگی، کمیته رهگیری و مراقبت، کمیته آموزش همگانی، کمیته نظارت و کمیته عملیاتی منطقه و محله تشکیل می‌دهد.

جوادی مدیرکل زندان‌های استان زنجان نیز از اجرای طرح "شهید حاج قاسم سلیمانی" در زندان‌های زنجان خبر داد و گفت: در قالب این طرح و به همت بسیج گروه جهادی شهید سلیمانی سازمان بسیج جامعه پزشکی سپاه انصارالمهدی (عج) زنجان خدمات پزشکی به زندانیان زنجانی ارائه شد.

او افزود: در همین راستا گروه جهادی شهید سردار سلیمانی متشکل از پزشکان متخصص، پزشکان عمومی و روانشناسان در زندان مرکزی زنجان به ارائه خدمات پزشکی و روانشناسی رایگان به زندانیان پرداختند.

جوادی ادامه داد: در اجرای این طرح زندانیان زنجانی توسط متخصص قلب، ۱۹ نفر توسط پزشکان عمومی و ۱۵ نفر توسط روانشناسان گروه جهادی سردار سلیمانی به صورت رایگان ویزیت شدند.

مدیرکل زندان‌ها و اقدامات تأمینی و تربیتی زنجان گفت: در همین راستا اکیپ ضد عفونی سپاه انصارالمهدی (عج) استان زنجان با تجهیزات سم پاشی برای مقابله با شیوع ویروس کرونا اقدام به ضد عفونی همه اماکن زندان‌های مرکزی و اردوگاه حرفه آموزی و کاردرمانی کردند.

او افزود: پیش از این نیز در قالب رزمایش کمک مومنانه یک هزار و ۱۰۰ بسته غذایی بین خانواده‌های زندانیان نیازمند توزیع شد.

جوادی گفت: هدف از اجرای طرح حاج قاسم سلیمانی، شناسایی، ردیابی افراد و در نهایت ایزوله کردن مبتلایان و در صورت نیاز ارجاع آنان به مراکز بیمارستانی و سرپایی است که مراقبت و نظارت بر رعایت پروتکل‌های بهداشت فردی و حمایت از مبتلایان و سالمندان و افراد پرخطر است که سه محور اصلی را شامل می‌شود.
 
 
انتهای پیام/م
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.