اختلاف مقامات رژیم صهیونیستی برای تعیین سفیر خود در امارات

رسانه‌های رژیم صهیونیستی با اشاره به اختلافات برای تعیین سفیر این رژیم در امارات اعلام کردند نتانیاهو قصد دارد رئیس سابق شاباک را که به ارتکاب جنایات جنگی متهم است، برای این سمت انتخاب کند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، روزنامه عبری زبان معاریو از اختلاف در میان مقامات رژیم صهیونیستی برای تعیین سفیر این رژیم در ابوظبی، پایتخت امارات خبر داد.

این روزنامه نوشت: بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی قصد دارد «آوی دیختر»، نماینده حزب لیکود که قبلا رئیس دستگاه اطلاعات داخلی «شاباک» بود را به عنوان سفیر خود در ابوظبی تعیین کند.

این روزنامه به نقل از دیختر اعلام کرد: او آماده بررسی تعیینش در یک پست دیپلماتیک است، اما تعدادی از مسئولان از جمله گابی اشکنازی، وزیر خارجه رژیم صهیونیستی با این اقدام مخالفند.

معاریو افزود: فردی به نام «ماعوز» نیز برای برعهده گرفتن این پست نامزد شده است که شخصیت جنجالی و مبهمی است و گفته می‌شود نقش مهمی در عادی‌سازی روابط رژیم صهیونیستی با کشور‌های عربی عضو شورای همکاری خلیج فارس داشته است.

به گفته منابع خبری، تل‌آویو قصد دارد در ماه میلادی ژانویه سفارت رسمی خود در ابوظبی را افتتاح کند و امارات نیز سفارت خود را در تل‌آویو افتتاح خواهد کرد.

«آوی دیختر» یک جنایتکار جنگی به شمار می‌رود که سوابق و فعالیت‌های گذشته اش نشان می‌دهد کارنامه‌ای سرشار از قتل و خونریزی داشته و در بسیاری از اقدامات تروریستی نقش آفرینی کرده است.

در واقع، دیختر رئیس سابق شاباک و وزیر امنیت داخلی سابق رژیم صهیونیستی نیز بوده است. دیختر در اقدامات تروریستی بسیاری در طول دوران فعالیتش، شرکت کرده است. او خود شخصاً بر یکی از عملیات‌هایی که در سال ۲۰۰۳ علیه «ابراهیم حامد» فرمانده گردان‌های القسام فلسطین انجام شد، مشارکت داشت. این عملیات تروریستی به شهادت ۳ نفر از فرماندهان القسام و زخمی شدن شماری از مجاهدان آن منجر شد. او مجازات‌های دسته جمعی زیادی را علیه فلسطینیان اعمال و تعداد زیادی از فلسطینیان را بازداشت و تحت شکنجه‌های شدید قرار داده و خانه‌های آنان را ویران کرد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار