مرغ و جوجه نخرید

سرپرست شبکه دامپزشکی شهرستان ابرکوه گفت: به منظور پیشگیری از شیوع بیماری خطرناک آنفلوآنزا فوق حاد پرندگان، با فروش مرغ و جوجه زنده برخورد جدی خواهد شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد، امید سالاری، سرپرست شبکه دامپزشکی شهرستان ابرکوه گفت: با توجه به فرا رسیدن فصول سرد سال و احتمال شیوع بیماری خطرناک آنفلوآنزا فوق حاد پرندگان، به منظور پیشگیری ازشیوع این بیماری با فروش مرغ و جوجه زنده به صورت دوره گردی برخورد جدی خواهد شد.

او افزود: مردم هرگونه موارد مشکوک را می‌توانند به اداره دامپزشکی شهرستان اطلاع دهند.

سرپرست اداره دامپزشکی ابرکوه با اشاره به حمل غیر مجازدام و تخم مرغ و کشتار غیر مجاز دام، عرضه جوجه زنده به صورت دوره گردی ابراز داشت: هرگونه حمل ونقل دام و فرآورده‌های خام دامی مستلزم دریافت مجوز‌های لازم از دامپزشکی است.

سالاری تصریح کرد: نظارت بر بهداشت عمومی از طریق نظارت بهداشتی بر فرآورده‌های خام دامی در کشتارگاه ها، کارگاه‌های بسته بندی، مراکز تولید و توزیع و استحصال فرآورده‌های خام دامی از جمله مهمترین وظایف حاکمیتی و استراتژیک دامپزشکی است.

امید سالاری ادامه داد: با توجه به شناسایی بیش از ۸۰۰ بیماری مشترک بین انسان و دام و خطر بالقوه دام و فراورده‌های دامی غیرمجاز در گسترش این بیماری‌ها، شبکه دامپزشکی ابرکوه با هرگونه کشتارغیرمجاز، حمل ونقل غیرمجاز دام و تخم مرغ برابر قانون برخورد می‌کند.

این مسئول اظهار داشت: ماشین‌های حمل تخم مرغ علاوه بر داشتن دمای مناسب باید مجوز حمل نیز داشته باشند و در صورتی که تخم‌مرغ‌ها فاقد جت پرینت تولید و تاریخ انقضا باشند، تهدید علیه بهداشت عمومی تلقی شده و با متخلفان به صورت جدی برخورد خواهد شد.

انتهای پیام/و

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.