افزایش ۷۶ درصدی بودجه عمرانی کردستان در ۱۴۰۰

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی کردستان از افزایش ۷۶ درصدی بودجه عمرانی کردستان در لایجه بودجه سال ۱۴۰۰ خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سنندج ، بهرام نصراللهی‌زاده رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی کردستان گفت: بودجه عمومی کشور در لایحه بودجه سال آِنده ۸۴۱ هزار میلیارد تومان در نظر گرفته شده است.

اوبا بیان اینکه سهم بودجه عمرانی کشور نسبت به سال گدشته ۱۸ درصد رشد داشته است افزود: اعتبارات کردستان با رشد ۷۶ درصدی از ۹۲۳ میلیارد تومان در سال ۹۹ به هزارو ۶۲۸ میلیارد تومان در سال ۱۴۰۰ رسیده است.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان کردستان بیان کرد: در سال ۹۹ بر اساس لایحه بودجه ۳۱ درصد بودجه عمرانی کشور به استان‌ها تخصیصی داده می‌شد که این رقم در لایحه بودجه سال آینده به ۴۴ درصد رسیده و این نشان از اختیارات بیشتر استان‌ها در هزینه کرد بودجه عمرانی دارد.

نصراللهی‌زاده یادآور شد: در بخش اعتبارات ملی استانی شده نیز در سال ۹۹ سهم کردستان ۸۸۴ میلیارد تومان بود که این عدد در بودجه سال ۱۴۰۰ افزایش یافته و به ۹۴۳ میلیارد تومان رسیده است.

او با بیان اینکه در مجموع در دو بخش عمرانی استانی و ملی ۲ هزار و ۵۷۱ میلیارد تومان در سال ۱۴۰۰ در نظر گرفته شده است، بیان کرد: این رقم در سال ۹۹ معادل یک هزار و ۸۰۷ میلیارد تومان بود که یک هزار و ۵۰۵ میلیارد تومان آن به استان تزریق شده است که نشان از جذب ۸۰ درصدی اعتبارات دارد.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی کردستان عنوان کرد: در مجموع بودجه سال ۱۴۰۰ نسبت به سال ۹۹ نشان از رشد ۴۲ درصدی بودجه استانی و ملی استانی دارد.

نصراللهی‌زاده در بخش دیگری از سخنان خود بیان کرد: اعتبارات هزینه‌ای استان هم برای سال آینده رشد قابل توجهی داشته و رتبه استان کردستان در مجموع بودجه در تمامی بخش‌ها یازدهم کشور است.

انتهای پیام/ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.