هشدار هواشناسی درباره سیلابی شدن مسیل‌ها در شمال بوشهر/ خلیج فارس متلاطم است

هواشناسی بوشهر درباره سیلابی شدن مسیل‌ها در شهرستان‌های گناوه و دیلم هشدار داد و از دریانوردان خواست از تردد‌های دریایی غیرضروری خودداری کنند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، مدیرکل هواشناسی استان بوشهر گفت: با توجه به فعالیت سامانه بارشی، پیش‌بینی می‌شود بارندگی‌ها گاهی به صورت رگباری همراه با رعد و برق و وزش باد از اواخر وقت چهارشنبه ۲۶ آذر تا اواسط جمعه ۲۸ آذر در برخی نقاط از سواحل و مناطق شمالی استان یعنی نقاطی از شهرستان‌های دیلم و گناوه از مقدار بیشتری برخوردار باشد.

فرج الله شکوهی پور افزود: با توجه به بارندگی به نسبت شدید در مناطقی از استان‌های فارس و کهگیلویه و بویراحمد که همجوار با شهرستان‌های دیلم و گناوه هستند، احتمال جاری شدن روان‌آب مناطق بالادست و سیلابی شدن مسیل‌ها و بالا آمدن آب رودخانه‌ها در این مناطق وجود دارد.


بیشتر بخوانید


او ادامه داد: در این مدت  رگبار باران، وقوع رعد و برق، احتمال بارش تگرگ در برخی نقاط، وزش تندباد لحظه‌ای، آبگرفتگی موقت معابر عمومی در مناطق مختلف به ویژه در روز پنجشنبه دور از انتظار نیست.

مدیرکل هواشناسی بوشهر بیان کرد: با توجه به این شرایط، افزون بر لغزندگی جاده‌ها، احتمال خسارت به محصولات کشاورزی وجود دارد و باید  اقدام‌های پیشگیرانه برای حفظ محصولات کشاورزی انجام گیرد. همچنین از توقف و تردد در مسیر رودخانه‌ها و مسیل‌ها خودداری شود.

شکوهی پور عنوان کرد:  با توجه به وزش باد به نسبت شدید تا شدید و گاهی تندباد‌های لحظه‌ای از چهارشنبه ۲۶ آذر تا اواخر جمعه ۲۸ آذر در سواحل استان به ویژه مناطق شمالی و با شدت کم‌تر مناطق مرکزی خلیج‌فارس، انتظار می‌رود سرعت وزش باد در برخی ساعات به بیش از ۵۰ کیلومتر در ساعت و ارتفاع موج گاهی تا دو متر افزایش یابد.

او گفت: در این مدت از تردد‌های دریایی غیرضروری به ویژه از تردد شناور‌های سبک و قایق‌های صیادی و تفریحی خودداری شود.

انتهای پیام/ک

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.