هوش مصنوعی به کمک علم زیست شناسی آمد

محققان اعلام کردند با کمک هوش مصنوعی توانسته‌اند روی زندگی بسیاری از گونه‌های جانوری مطالعه داشته باشند.

به گزارش خبرنگار حوزه دریچه فناوری گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان، در محیط زیست میلیون‌ها گونه زنده با روش‌‌های مختلفی با محیط زیست خود ارتباط برقرار می‌کنند که بررسی نحوه زندگی تمامی آن‌ها کاری بسیار دشوار و طاقت فرساست و زمان بسیار زیادی می‌طلبد. اما زیست شناسان به فکر استفاده از هوش مصنوعی برای شناسایی شیوه زندگی گونه‌های مختلف جانوری افتاده‌اند چرا که هوش مصنوعی می‌تواند الگوها و روش‌های شناخت زندگی جانوران را مانند ذهن انسان پیش بینی کند و این موضوع کار انسان‌ها را بسیار ساده خواهد کرد.

هوش مصنوعی برای مطالعه تکامل گونه‌های مختلف جانوری از نوعی تکرار استفاده می‎‌کند که در بسیاری از مواقع درست از کار در می‌آید. هوش مصنوعی در نهایت یک چرخه نمادین را به کاربر ارائه می‌کند که نوعی فرمول به حساب می‌آید و می‌توان به وسیله آن رفتار گونه‌های مختلفی را پیش بینی کرد.

هوش مصنوعی

دستاورهای استفاده از هوش مصنوعی در زیست شناسی

دانشمندان با روش چرخه نمادین تشخیص دادند که چرا برخی از گونه‌‎های جانوری صرفا در نقطه خاصی از کره زمین وجود دارند و علت وجود برخی گونه‌ها در نقطه‌ای خاص از کره زمین هم مشخص شده است. به عنوان مثال محققان با کمک طرح کلی ارائه شده توسط هوش مصنوعی علت وجود یک گونه خاص جانوری در جزایر اقیانوسیه را کشف کردند. این در حالی است که این گونه در آتشفشان‌های اقیانوسیه وجود دارد و برای تحقیق روی آنها نیازی به ورود به محدوده آتشفشان نبوده است.

از دیگر دستاوردهای استفاده از هوش مصنوعیمی‌توان به کشف فرمول مربوط به انقراض برخی از گونه‌های جانوری اشاره کرد که با استفاده از این فرمول می‌توان جلوی انقراض آن‌ها را گرفت. با این حال هنوز استفاده از هوش مصنوعی در زیست شناسی در ابتدای راه است و در آینده شاهد رشد این فناوری در علم زیست شناسی خواهیم بود.


بیشتر بخوانید


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار