احیاء و بذرکاری ۴۰۰ هکتار از مراتع در سپیدان

به منظور اصلاح و توسعه مراتع و حفظ و نگهداری رویشگاه‌های طبیعی، ۴۰۰ هکتار از مراتع شهرستان سپیدان بذرکاری و احیاء شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، سید عبداله بحرینی سرپرست اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان سپیدان،گفت: این عملیات در راستای اجرای طرح های بیولوژیک و در سطح عرصه‌های مرتعی مناطق بُراق و کل پولاد زیر حوزه ریگان سپیدان اجرا شد.

او، بیان کرد: این طرح از محل اعتبارات صندوق توسعه ملی و با اعتباری بالغ بر یک میلیارد و ۳۰۰ میلیون ریال از سوی اداره منابع طبیعی سپیدان و با همکاری و مشارکت بهره برداران سامان‌های عرفی اجرا شده است.

بحرینی، تصریح کرد: آنغوزه و باریجه از جمله گونه‌های گیاهی است که در سطح این مراتع کاشته شد.

سرپرست اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان سپیدان با اشاره به ممنوعیت ورود هر گونه دام به محدوده‌های احیاء شده، تصریح کرد: محدوده بذرکاری شده به مدت دو سال به صورت مطلق تحت عملیات قرق قرار گرفته و ورود دام به آن ممنوع است.

بحرینی با تاکید بر مشارکت بهره بردران و نظارت کارشناسان فنی منابع طبیعی در این عملیات، ادامه داد: کشت گونه‌های دارویی در اراضی مرتعی علاوه بر تقویت پوشش گیاهی کمک قابل توجهی به افزایش درآمد بهره برداران می کند.

او، افزود: بذر کاری و کپه کاری از جمله روش‌های تجدید حیات مصنوعی برای تقویت پوشش گیاهی مراتع به شمار می‌رود که هر ساله از سوی ادارات منابع طبیعی در مراتع انجام می‌شود.

انتهای پیام/ت

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار