مدرسه سازی شرکت ملی مس ایران در ورزقان

تفاهم نامه ساخت مدارس شهرستان ورزقان و خاروانا بین اداره کل نوسازی و تجهیز مدارس آذربایجان شرقی و شرکت ملی صنایع مس ایران امضا شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران  جوان از تبریز،استاندار آذربایجان‌شرقی امروز در آیین انعقاد این تفاهم نامه ساخت مدارس شهرستان ورزقان و خاروانا گفت: بر اساس تفاهم نامه بین شرکت ملی صنایع مس ایران و اداره کل نوسازی و تجهیز مدارس آذربایجان شرقی ۲۰ مدرسه در ورزقان و خاروانا ساخته و نوسازی می‌شوند.

پورمحمدی گفت: در مجموع بیش از ۳۰ مدرسه توسط صنایع مس ایران و بنیاد علوی در منطقه ساخته شده و در اختیار دانش آموزان قرار می‌گیرد.

او افزود: آزادراه خواجه- ورزقان نیز توسط صنایع مس ایران آماده سازی شده است.

استاندار آذربایجان شرقی گفت: پیمانکار طرح فاز ۳ کنسانتره مس سونگون نیز به زودی تعیین و تا یک ماه آینده تکلیف آن مشخص می‌شود.

پورمحمدی افزود: با اجرای مرحله سوم کنسانتره مس سونگون و کارخانه ذوب و پالایش مس و سایر طرح‌های در دست اقدام در منطقه  برای حدود ۷۰۰ تا ۱۰۰۰ نفر اشتغال ایجاد خواهد شد.

سعد محمدی مدیر عامل شرکت ملی صنایع مس ایران نیز در این آیین گفت: ۱۴ مدرسه در شهرستان ورزقان توسط شرکت ملی مس ایران ساخته می‌شود که برای شروع این کار ۳ میلیارد تومان اعتبار اولیه در نظر گرفته شده است.

سعد محمدی افزود: ساخت آزادراه خواجه- ورزقان نیز ۴۳۰ میلیارد تومان اعتبار در برداشته است.

شهرستان ورزقان با ۵۰ هزار نفر جمعیت در ۷۰ کیلومتری شمال شرق تبریز قرار گرفته است و معدن مس سونگون با بیش از ۱.۳ میلیارد تن ذخیره شناسایی شده در این شهرستان واقع است.

انتهای پیام/ک

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.