۹ واحد فناور در دانشگاه علوم پزشکی بوشهر فعالند

معاون تحقیقات و فناوری دانشگاه علوم پزشکی بوشهر گفت: ۹ واحد فناور در مرکز رشد این دانشگاه مستقر هستند که محصولات خود را نیز تجاری‌سازی کرده‌اند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، دکتر غلامرضا خمیسی‌پور معاون تحقیقات و فناوری دانشگاه علوم پزشکی بوشهر در مراسم تجلیل از برگزیدگان پژوهش و فناوری این دانشگاه بیان کرد: یکی از رسالت‌های خود را ایجاد و تقویت بستری مناسب برای تحقیقات و فناوری می‌دانیم.

او، مهم‌ترین هدف دانشگاه علوم پزشکی بوشهر از راه‌اندازی مرکز رشد را گسترش تلاش برای ارائه کار‌های فناورانه و طرح‌های نوین میان اعضای هیأت علمی و دانشجویان عنوان کرد و ادامه داد: ۹ واحد فناور در مرکز رشد دانشگاه مستقر هستند که محصولات خود را نیز تجاری‌سازی نموده‌اند.

معاون تحقیقات و فناوری دانشگاه علوم پزشکی بوشهر گفت: پارسال ۹ طرح در حوزه فناوری از پژوهشگران دریافت شد که هفت طرح به تصویب رسید و یک طرح نیز در مرحله داوری قرار دارد.

 خمیسی‌پور افزود: پژوهشگران دانشگاه علوم پزشکی بوشهر سه اختراع نیز با عناوین جلیقه ارگونومیکی کاهنده فشار بر کمر در بلند کردن بار، آتل قابل تنظیم زانو با مکانیسم پیچ و مهره و آتل مدرج ارگونومیک آرنج به ثبت رساندند.


بیشتر بخوانید


او با اشاره به حمایت‌های معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری از توسعه پژوهش و طرح‌های تحقیقاتی در دانشگاه علوم پزشکی بوشهر عنوان کرد: کسب موافقت اصولی تأسیس کارخانه نوآوری سلامت دانشگاه علوم پزشکی بوشهر، اخذ موافقت‌نامه برای تخصیص و اعطاء وجوه حمایتی، اعطای تسهیلات و عضویت در صندوق‌های پژوهش و فناوری، دریافت موافقت و اخذ مجوز برای تأسیس مرکز فناوری‌های زیست پزشکی دریایی و پیگیری تأسیس مرکز رشد و نوآوری سلامت پردیس دانشگاه با حمایت معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری از جمله اقدامات مهم معاونت تحقیقات دانشگاه بوده است.

مراسم تجلیل از پژوهشگران برتر دانشگاه علوم پزشکی بوشهر در بخش‌های مختلف در تالار ابن‌سینای این دانشگاه به شکل مجازی برگزار شد.

انتهای پیام/ک

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.