سرقت تجهیزات ایمنی در سیستان وبلوچستان ۴۰ میلیارد ریال خسارت داشت

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای سیستان و بلوچستان گفت: سرقت و تخریب انواع تجهیزات و علائم ایمنی در مسیرهای ارتباطی تحت پوشش این اداره‌کل امسال خسارت افزون‌بر ۴۰ میلیارد ریالی به همراه داشت.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان ، ایوب کرد مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای سیستان و بلوچستان در نشست خبری با اصحاب رسانه سرقت علائم و تابلوهای هشدار دهنده را یکی از معضلات این استان برشمرد و گفت:صفحه مسیر نما با ۲۳ هزار و ۸۹۰ مورد، تابلو اخطاری و انتظامی با ۱۳ هزار و ۸۱۷ مورد و صفحه جان پناه پل با ۱۰ هزار و ۲۲۷ مورد و صفحه گاردریل یکهزار و ۴۴۰ بیشترین علائم سرقت شده این مدت را در محدوده تحت پوشش این اداره‌کل تشکیل می‌دهند.

او افزود: این اداره‌کل به منظور افزایش ایمنی مسیرهای ارتباطی تحت پوشش با وجود مشکلات اعتباری بر حسب وظیفه عملکردی سریعا نسبت به جایگزینی علائم و تابلوهای سرقت رفته اقدام می‌کند.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای سیستان و بلوچستان با قدردانی از دستگاه قضایی در برخورد با متخلفان گفت: تاکنون اقدامات ارزشمندی در شناسایی و دستگیری سارقان تابلوها و علائم توسط مراجع قضایی انجام شده است که جای قدردانی دارد.

او  با تاکید بر فرهنگ سازی اظهارداشت: ضروری است رسانه‌ها و سایر اقشار تاثیرگذار، این اداره‌کل را در تحقق اهداف پیش‌بینی شده در زمینه فرهنگ سازی یاری کنند تا شاهد جلوگیری از بروز این عمل مجرمانه در استان باشیم.

کرد خاطرنشان کرد: از مردم عزیز تقاضا می‌شود در صورت مشاهده سرقت و یا خرید و فروش علائم جاده‌ای، مراتب را فورا به پلیس ۱۱۰ اطلاع دهند یا از طریق تماس با تلفن ۱۴۱ جهت رسیدگی فوری گزارش دهند.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای سیستان و بلوچستان گفت: بیشترن علت سوانح رانندگی استان با ۹۵ درصد عامل انسانی است که برای پیشگیری از آن فرهنگ سازی در اولویت این اداره‌کل قرار دارد.

او  بیان کرد: بر اساس برآوردهای انجام شده ۲ هزار و ۱۶۸ فقره سوانح رانندگی فوتی، جرحی و خسارتی در هشت ماهه سالجاری در مسیرهای ارتباطی این استان به وقوع پیوست که نسبت به مدت مشابه سال گذشته با ۲ هزار و ۸۷۸ فقره کاهش ۲۵ درصدی را نشان می‌دهد.

کرد با بیان اینکه بیشترین تصادفات سیستان و بلوچستان در ۳۰ کیلومتر مبادی ورودی شهرها رخ داده است افزود: ساخت بزرگراه در مبادی ورودی و خروجی شهرهای تحت پوشش اداره‌کل در اولویت است.

او گفت: با بهره‌برداری از پنج مجتمع خدمات رفاهی بین راهی در دست ساخت استان تا پایان سالجاری تعداد این مجتمع ها از ۲۱ مجتمع کنونی به ۲۶ مجتمع ارتقای می‌یابد.

مدیرکل راهداری و حمل ونقل جاده‌ای سیستان و بلوچستان اظهارداشت: تاکنون ۱۱۰ موافقت اصولی برای راه اندازی مجتمع خدمات رفاهی بین راهی در حوزه تحت پوشش این اداره‌کل صادر شده که ۲۱ مجتمع آن به بهره برداری رسیده و ۱۸ مجتمع نیز در دست ساخت و ۱۹ مجتمع در مرحله استعلام قرار دارند.

شهرستان های زابل، زهک، هامون، هیرمند، نیمروز، زاهدان، خاش، میرجاوه، تفتان، سراوان، سیب و سوران و مهرستان تحت پوشش اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان سیستان و بلوچستان قرار دارند.

انتهای پیام/ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار