انجام بیش از ۲۵۰ طرح تحقیقاتی کرونایی در مازندران + فیلم

رئیس دانشگاه علوم پزشکی مازندران گفت: بیش از ۲۵۰ طرح تحقیقاتی با موضوع کرونا در مازندران انجام شده است.

دکتر سید عباس موسوی رئیس دانشگاه علوم پزشکی مازندران در حاشیه نشست خبری دستاورد‌های علمی، تحقیقاتی و فناوری سلامت در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ، با بیان اینکه بیش از ۲۵۰ طرح تحقیقاتی با موضوع کرونا در مازندران انجام شده است، گفت: علاوه بر طرح‌های تحقیقاتی کرونایی، حدود ۵۰۰ طرح تحقیقاتی با موضوعات مختلف از ابتدای امسال تاکنون در مازندران تصویب شده است.

او افزود: مجوز تاسیس پارک علم و فناوری سلامت را کسب کردیم و اکنون جانمایی این پارک انجام شده است و فعالیت آن در آینده‌ای نزدیک آغاز می‌شود.

دکتر موسوی با بیان اینکه مجوز دو پژوهشکده جدید نیز از سوی این دانشگاه دریافت شد، ادامه داد: راه اندازی آزمایشگاه تخصصی کووید ۱۹ از دیگر برنامه‌های پژوهشی دانشگاه علوم پزشکی مازندران است.

او گفت: بر اساس آمار طرح‌های پژوهش و انتشارات دانشگاه و کارگاه‌های آموزشی امسال تاکنون ۵ جلد کتاب در حوزه پژوهش و تحقیقات منتشر شده است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی مازندران افزود: ۱۰۰ مقاله خارجی، داخلی و بین المللی از سوی دانشگاه علوم پزشکی مازندران به چاپ رسیده است.

دکتر موسوی با بیان اینکه ۲۲ تا ۲۷ آذر هفته پژوهش نامگذاری شده و شعار روز پژوهش امسال " پژوهش و فناوری در خدمت تولید " است، گفت: پژوهش راهی برای گسترش مرز‌های علم و دانش و گشودن افق‌های درخشان و تلاشی منسجم و متعهدانه در راه پیشرفت و توسعه یافتگی کشور است.

دانشگاه علوم پزشکی مازندران رتبه سوم ثبت اختراع در کشور

سعیدی معاون تحقیقات و فناوری دانشگاه علوم پزشکی مازندران در این نشست با بیان اینکه دانشگاه علوم پزشکی مازندران ۲ سال پیگیر دریافت مجوز و تاسیس پارک علم و فناوری سلامت بوده است، گفت: دانشگاه علوم پزشکی مازندران در زمینه ثبت اختراع رتبه سوم کشور را دارد و به علت نداشتن پارک علم و فناوری سلامت در بخش تولید با مشکل مواجه بودیم.

او افزود: ۵ هکتار زمین اکنون برای تاسیس پارک علم و فناوری سلامت کلنگ زنی شده و با راه اندازی این مرکز زمینه برای فعالیت محققان و پژوهشگران بیشتر فراهم می‌شود.

سعیدی با بیان اینکه این دانشگاه ۳ پژوهشکده و ۱۸ مرکز تحقیقات دارد، گفت: از ابتدای شیوع ویروس کرونا از اسفند پارسال سریعا آزمایشگاه کووید ۱۹ راه اندازی شد و تجهیزات مورد نیاز خریداری شده بود.
 
 
انتهای پیام/ س
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار