جمع‌آوری دارو‌های غیر مجاز از یک عطاری در آبادان

یک عطاری عرضه‌کننده دارو‌های گیاهی و پودر‌های ترکیبی دست‌ساز غیر مجاز در شهرستان آبادان شناسایی شد.

 زینب جوانمردیسرپرست معاونت غذا و دانشکده علوم پزشکی آبادان در گفت وگو با خبرنگار به گزارش  گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از آبادان ،گفت: با پیگری معاونت غذا و دارو دانشکده علوم پزشکی آبادان در راستای رعایت اصول دستورالعمل های بهداشتی و جلوگیری از ورود افراد غیرمتخصص در حوزه سلامت، بعد از شناسایی عطاری متخلف، طی بازرسی نامحسوس مسئول واحد نظارت بر فرآورده‌های طبیعی این معاونت؛ با همراهی معاونت درمان دانشکده و همکاری پلیس اماکن از این عطاری مقادیری پودر‌های گیاهی دست‌ساز غیر مجاز و داروی گیاهی، کشف و ضبط شد.

اوافزود: از این واحد عطاری بالغ بر ۲۱ قلم داروی گیاهی، پودر‌های گیاهی دست‌ساز به شکل قرص و یک قلم داروی شیمیایی کشف و ضبط شد.

سرپرست معاونت غذا و دارو دانشکده علوم پزشکی آبادان  گفت: متصدیان خاطی به مراجع قضایی معرفی شدند و مواد غیرمجاز ضبط‌شده نیز پس از مراحل قانونی معدوم می‌شوند.

 جوانمردی خاطرنشان کرد: عطاری‌ها به عنوان فروشندگان گیاهان دارویی صرفا مجاز به عرضه گیاهان دارویی به صورت خشک و مفرده و نیز عرضه عرقیات گیاهی دارای پروانه ساخت از سازمان غذا و دارو هستند. ضمنا این واحد‌ها هیچگونه مجوزی برای ساخت پودر ترکیبی دست‌ساز با ادعای درمان انواع بیماری‌ها و فروش دارو‌های گیاهی را ندارند و در صورت مشاهده، برخورد قانونی با آن‌ها صورت می‌گیرد.

او یادآور شد: معاونت غذا و دارو ضمن هشدار نسبت به مصرف هرگونه پودر گیاهی دست‌ساز با ادعا‌های خاص و فرآورده گیاهی به شکل قرص، شربت، شیاف و ... در اماکنی غیر از داروخانه از همشهریان عزیز تقاضا دارد در صورت مشاهده این قبیل محصولات در عطاری‌ها، مراتب را از طریق شماره تلفن ۱۹۰ به این معاونت گزارش دهند.

انتهای پیام/ د

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.