ابراز تأسف ویتنام از تحریم‌های آمریکا به بهانه ارتباط با ایران

وزارت خارجه ویتنام ضمن ابراز تأسف از تصمیم آمریکا برای تحریم یک شرکت این کشور به بهانه ارتباط با ایران، اعلام کرد روابط تجاری بین هانوی و تهران کاملا قانونی است.

ابراز تأسف ویتنام از تحریم‌های آمریکا به بهانه ارتباط با ایرانبه گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از آرتی عربی، دولت ویتنام به اقدام اخیر وزارت خزانه‌داری آمریکا در تحریم شرکت «حمل‌ و نقل گاز و مواد شیمیایی» این کشور به بهانه ارتباط با ایران واکنش نشان داد.

وزارت خارجه ویتنام امروز (پنج‌شنبه) ضمن ابراز تأسف از این اقدام آمریکا در تحریم شرکتی که تولیدات پتروشیمی از ایران دریافت می‌کرد، گفت: روابط ویتنام با ایران کاملا قانونی و غیرنظامی است.

«له‌ثی ثو هانگ» سخنگوی وزارت خارجه ویتنام در نشست خبری خود در این خصوص گفت: روابط تجاری بین ویتنام و ایران کاملا شفاف و قانونی است و شامل کالا‌هایی است که در خدمت نیاز‌های ضروری مردم است و هیچ تضادی با قطعنامه‌های سازمان ملل ندارد.

او ضمن ابراز امیدواری درباره تجدید نظر آمریکا در تحریم این شرکت، تاکید کرد: ویتنام به صورت کامل قطعنامه‌های سازمان ملل را در نظر دارد و از هرگونه نقض آن‌ها اجتناب کرده است.

شرکت حمل‌ و نقل گاز و مواد شیمیایی ویتنام هنوز به سوالات درباره این تحریم‌ها یا ادعای آمریکا درباره ارتباط این شرکت با ایران واکنش نشان نداده است.

وزارت خزانه‌داری آمریکا روز گذشته تحریم‌های جدیدی علیه ایران وضع کرد و چند شرکت را به بهانه حمایت از فروش محصولات پتروشیمی ایران در لیست سیاه تحریم‌های خود قرار داد.

وزارت خارجه آمریکا اعلام کرد همزمان با تحریم‌های وزارت خزانه‌داری علیه ۴ شرکت مستقر در امارات و چین، یک شرکت مستقر در ویتنام را نیز به دلیل ارتباط با انتقال محصولات پتروشیمی ایران تحریم کرده است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار