حکایت موج‌سواری در برخی خیابان‌های بیرجند/ مردم از وضعیت آسفالت معابر گلایه دارند

مدتی است شهروندان بیرجندی از آسفالت‌های چهل تکه و زیرساخت نامناسب در برخی از خیابان‌های شهر گلایه دارند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند، شهروندان بیرجندی از پینه‌کاری آسفالت فرسوده در برخی نقاط بیرجند گلایه دارند و برخی از آن‌ها معتقدند آسفالت بلوار شهدای عبادی تا تقاطع بلوار پیامبر اعظم خراب است و خودرو‌ها در حرکت طوری بالا و پایین می‌روند که گویی در حال موج سواری‌اند.

یکی از شهروندان گفت: بهتر است مسئولان یک دفعه مسیر بلوار شهدای عبادی تا تقاطع بلوار اعظم را با خودرو‌های شخصی طی کنند و از موج‌سواری در این خیابان‌ها لذت ببرند.

او افزود: هنگام رانندگی در این مسیر خودرو و سرنشینان آن گویی در حال موج سواری هستند و آنقدر بالا و پایین می‌پرند که از جلوبندی و کمک‌های ماشین چیزی باقی نمی‌ماند.

دیگر شهروند بیرجندی نیز گفت: این مسیر یکی از ورودی‌های شهر بیرجند است، اما زیرساخت مناسبی ندارد چرا که زیر آسفالت گویی خالی شده و خالی شدن زیرساخت سبب بالا و پایین پریدن ماشین می‌شود این داستان هم مربوط به امروز و دیروز نیست حکایت سال‌هاست، اما گویی مسئولان از این مسیر عبور نمی‌کنند تا با درد مردم آشنا شوند.

او افزود: این مسیر محل تردد خودرو‌های زیادی است و بعد از عبور چند باره از این مسیر باید حتما جلوبندی خودروی خود را عوض کنیم.

این شهروند بیرجندی معتقد است برخی از کوچه‌های شهر به ویژه در مهرشهر نیز گویی زخمی عمیق بر تن دارد که یا آسفالتش پینه کاری شده و یا هنوز آسفالت نشده است.

او ادامه داد: خیابان‌های بیرجند با پستی و بلند‌ی ها هر روز بیشتر تخریب می‌شود و برخی خیابان‌ها و کوچه‌های شهر که کمتر در چشم است شاید سال‌های سال رنگ روکش آسفالت را به خود ندیده و از وصله کاری خیابان‌ها، معابر پر از چاله و دست انداز هر چه دلتان بخواهد در این شهر دیده می‌شود.

یکی دیگر از شهروندان عنوان کرد: سری به خیابان پاسداران بزنید از میدان جانبازان که به سمت چهار راه تامین اجتماعی و میدان قدس حرکت کنید آنقدر آسفالت فرسوده است که وقت رانندگی کمر برایتان نمی‌ماند.


بیشتر بخوانید


او افزود: علاوه بر این مسیر خیابان‌های غفاری، شهید آوینی و پاسداران در حالی که روزانه شاهد تردد خودرو‌های زیادی است، اما کیفیت آسفالت استاندارد نیست و در این اوضاع گرانی لوازم یدکی خودرو و گرانی لاستیک صدای مردم را در آورده است.

جاوید شهردار بیرجند گفت: از ابتدای سال تاکنون زیرسازی روکش و آسفالت معابر سطح شهر که از سوی آب فاضلاب تحویل شهرداری شده، شروع شده است.

او با بیان اینکه لکه‌گیری و آسفالت نوار‌های حفاری سطح شهر انجام شده است افزود: از ابتدای سال تا آبان ماه بالغ بر ۲۰ هزار تن آسفالت اسفاده شده و ۱۲۰ هزار مترمربع از معابر شهر بیرجند آسفالت، روکش و لکه گیری شده و ۵۰ هزار مترمربع زیر سازی آسفالت نیز انجام شده است.

جاوید در زمینه وضعیت مسیر از بلوار شهدای عبادی تا تقاطع بلوار پیامبر اعظم گفت: روکش آسفالت بر عهده شهرداری است و متولی زیربنایی بر عهده آب و فاضلاب است.

مدیران نباید در خدمت رسانی مشکلات را به یکدیگر پاسکاری کنند. مسیری که ورودی شهر به حساب می‌آید و به عنوان پیشانی شهر است باید وضعیت آن بهتر از این‌ها باشد.

به جای اینکه دنبال مقصر باشیم و حکایت "کی بود کی بود من نبودم" تکرار شود بهتر است هر کدام از متولیان گوشه‌ای از کار را بگیرند تا مردم دغدغه کمتری داشته باشند.

انتهای پیام/ ر

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار