۲۱ واحد تولیدی چهارمحال و بختیاری تذکر دریافت کردند

۲۱ واحد تولیدی در چهارمحال و بختیاری دارای جمعیت کارگری بالا که در رعایت نکات ایمنی و دستورالعمل‌های بهداشتی سهل‌انگاری داشتند، شناسایی شدند و تذکر دریافت کردند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد، سیدحفیظ‌الله فاضلی مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی چهارمحال و بختیاری با اشاره به شدت شیوع ویروس کرونا گفت: ۲۱ واحد تولیدی دارای جمعیت کارگری بالا که در رعایت نکات ایمنی و دستورالعمل‌های بهداشتی سهل‌انگاری داشتند، شناسایی شدند و تذکر دریافت کردند.

او از ابتلای ۲۵۰ نفر در شش ماه نخست امسال از کارگران مشغول کار در بخش‌های مختلف صنعتی و خدماتی به کرونا خبر داد و افزود: خوشبختانه تمامی کارگران مبتلا شده به ویروس کرونا در استان بهبود یافتند و به محل کار برگشتند.


بیشتر بخوانید


فاضلی، تعداد واحد‌های تولیدی و صنعتی با تراکم جمعیت کارگری بالای این استان را ۱۳۰ کارگاه اعلام و اضافه کرد: بیشترین حوادث کارگری گزارش شده استان در سال جاری، آسیب دیدن انگشتان دست کارگران هنگام کار بوده است.

او، تشکیل کمیته حفاظت واحد‌های ایمنی در تمامی واحد‌های صنعتی و تولیدی استان در چند سال گذشته را یادآور شد و ادامه داد: با تدبیر دولت دوازدهم در استقرار مسئول ایمنی در بخش‌های صنعتی پرحادثه، مصدومیت و فوتی کارگر در این بخش‌ها به حداقل ممکن کاهش یافته است.

فاضلی گفت: بیشترین آمار مصدومیت ناشی از حوادث کار در استان در بخش ساختمان بوده است که تلاش و همکاری دستگاه‌های زیربط در این امر شامل نظام مهندسی ساختمان و انجمن‌های ساختمان و پیمانکاری را می‌طلبد.

او، کمترین میزان حوادث کار را مربوط به بخش صنعت دانست و افزود: رعایت نکردن مسائل ایمنی توسط کارفرمایان و کارگران در حوزه ساختمان از مهمترین دلایل افزایش حوادث کار است.

فاضلی با اشاره به تمرکز نظارت بر کارگران بخش صنفی با تشدید شیوع ویروس کرونا همچون چاپخانه‌ها و دفاتر پیشخوان دولتی اضافه کرد: این بخش‌های خدمات‌رسان ملزم به نصب پوستر دستورات بهداشتی و رعایت فاصله اجتماعی در حریم کارگاهی خود هستند.

انتهای پیام/ف

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار