شیوه جدید باج خواهی رژیم صهیونیستی از فلسطینی‌ها با سوء استفاده از کرونا

رژیم صهیونیستی تحویل واکسن و داروی ضد کرونا به ساکنان غزه و کرانه باختری را مشروط به گرفتن امتیازاتی از جبهه مقاومت فلسطینی کرد.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان، پایگاه خبری الاخبار نوشت: رژیم صهیونیستی در تحویل واکسن به مناطق فلسطینی کارشکنی می‌کند و در ازای آن مسائلی همچون بازپس گیری نظامیانش را که در این منطقه اسیر هستند، مطرح می‌کند.

باج خواهی از نیرو‌های مقاومت؛ ممنوعیت ارسال دارو و واکسن

پایگاه اینترنتی روزنامه الاخبار چاپ لبنان افزود: رژیم صهیونیستی در ادامه بهره برداری از هر آن چه به نوار غزه و وضعیت اقتصادی و معیشتی و اخیرا سلامتی ساکنان آن مربوط می‌شود با هدف باج خواهی از نیرو‌های مقاومت در موضوع نظامیان اسیرش نزد آنها، اکنون واکسن کرونا را دستاویز این کار قرار داده و تحویل محموله‌های واکسن را به تحویل نظامیان خود مشروط کرده است.

به این ترتیب این رژیم قوانین بین المللی و حتی پروتکل اقتصادی پاریس را که سال ۱۹۹۴ با تشکیلات خودگردان فلسطین امضا کرده، زیر پا گذاشته است.

نکته قابل توجه این است که رژیم اشغالگر با تحویل چهار میلیون دوز واکسن روسی به فلسطینی‌ها موافقت کرده، اما از استفاده آن برای مردم خود به دلایل بهداشتی خودداری کرده است، اما بر اساس پروتکل پاریس ورود دارو به مناطق فلسطینی فقط بعد از گذراندن آزمایش‌های عملی در سرزمین‌های اشغالی و صدور مجوز استفاده در آن امکان پذیر است.

تمرکز بر اقدامات تبلیغاتی و نمایشی

در روز‌های اخیر دیدار‌هایی بین مسئولان رام الله و همتایان اسرائیلی برای گفت‌وگو پیرامون ارسال واکسن به مناطق تحت اداره این تشکیلات انجام شد، اما دشمن از این دیدار‌ها در جهت سوء استفاده در سایر زمینه‌ها به ویژه موضوع نظامیان اسیر خود بهره‌برداری کرد و هم زمان با ارسال واکسن فقط از نوع روسی آن موافقت کرد. این تصمیم خشم تعدادی از سازمان‌های حقوق بشری از جمله «پزشکان برای حقوق بشر» اسرائیل را که معتقدند این اقدام برخلاف قوانین بین المللی است را برانگیخت چرا که اسرائیل به عنوان نیروی اشغالگر مسئولیت قضایی، اخلاقی و انسانی در قبال فلسطینی‌ها دارد.

این سازمان همچنین خواستار آن شد که واکسن فلسطینی‌ها همانی باشد که آزمایش‌های اسرائیلی را گذرانده است و اسرائیلی‌ها از آن استفاده می‌کنند.

مقامات اشغالگر به این مقدار بسنده نکردند و در دیدار چند روز قبل مسئولان وزارت خانه‌های بهداشت فلسطین و اسرائیل، کمیل ابورکن هماهنگ کننده عملیات حکومت فلسطین در اراضی اشغالی، تشکیلات را به عدم تردید و عجله در خریدن واکسن تشویق کرد و طبق اعلام شبکه عبری کان و به رغم آن که مشخص نیست آیا اسرائیل تصمیمی برای انتقال واکسن‌های مخصوص خود به تشکیلات داشته است یا نه منابع بین المللی می‌گویند که تل آویو مانعی برای انتقال واکسن‌های اهدایی از خارج به کرانه باختری و نوار غزه نخواهد بود.

شیوع گسترده کرونا در نوار غزه و کرانه باختری

گفتنی است نوار غزه و کرانه باختری شاهد افزایش شدید موارد ابتلا به ویروس کرونا هستند و موج کنونی بیماری در مقایسه با موج‌های سابق بزرگ‌ترین است و تعداد تست‌های مثبت در غزه به نزدیک ۵۰ درصد از کل مواردی رسیده که توسط وزارت بهداشت آزمایش شده‌اند. این امر نشانگر شیوع گسترده این ویروس است در حالی که بخش درمان و پزشکی از کمبود امکانات مادی و انسانی برای رویارویی با این همه گیری رنج می‌برد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۷
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
محسن
۲۰:۴۶ ۲۸ آذر ۱۳۹۹
بله واکسن رو دارن چون خودشون ویروس رو ساختن و میدونن چطور میشه واکسنش رو ساخت
این کارهای شیطانی از دست رژیم تروریست صهیونیستی و آمریکای تروریست و همدستانشون بر میاد.
Iran (Islamic Republic of)
محسن
۲۰:۴۲ ۲۸ آذر ۱۳۹۹
خیلی پست هستن اینا خوده شیطان هستن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۴۶ ۲۸ آذر ۱۳۹۹
خوش یه حال فلسطینیا اونا اوضاعشون خیلی از ما بهتره لااقل واکسن براشون وارد شده
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۴۰ ۲۸ آذر ۱۳۹۹
خدا لعنت کنه صهیونیست ها رو
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۳۱ ۲۸ آذر ۱۳۹۹
خدالعنتشون کنه
Iran (Islamic Republic of)
حسین
۱۳:۲۸ ۲۸ آذر ۱۳۹۹
این واکسن را حتی در ایران نباید استفاده کرد. واکسنی که دارند روی مردم جهان سوم آزمایش میکنند و هنوز نتیجه قطعی آن مشخص نیست . در امارات چندماه پیش با دادن مشوق هائی به هندی ها و عرب ها و ایرانی ها آنهارا دعوت به زدن واکسن میکردند.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۱۸ ۲۸ آذر ۱۳۹۹
یعنی اونا الآن واکسن کرونــــــــــــا دارن!!!!!!!
آخرین اخبار