بهسازی ۴۰ کیلومتری شبکه برق آذربایجان‌شرقی

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق آذربایجان‌شرقی گفت:در مانور عملیاتی ۲روزه ۴۰ کیلومتر از شبکه برق در مناطق مختلف استان بهینه سازی می‌شود.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران  جوان از تبریز، فرج نیا مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق آذربایجان‌شرقی گفت:در مانور عملیاتی ۲روزه، بیش از ۴۰ کیلومتر از شبکه فشار ضعیف و متوسط در شهر‌ها و روستا‌های استان با تبدیل سیم‌های مسی به کابل خودنگهدار و در راستای بهبود ولتاژ برق مشترکان، بهینه‌سازی یا اصلاح می‌شود.

او گفت: دومین مانور سراسری تعمیرات و بهینه سازی شبکه‌های توزیع نیروی برق کشور در ۲ محور اصلاح روشنایی معابر و رفع ضعف ولتاژ شبکه  در حال اجرا است و در این مانور شرکت توزیع نیروی برق آذربایجان شرقی به صورت جهادی بیش از ۱۱ هزار چراغ روشنایی معابر و شبکه‌های مربوطه را ساماندهی می‌کند.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق آذربایجان‌شرقی گفت: از این ۱۱ هزار چراغ، ۸ هزار دستگاه چراغ ۲۵۰ وات و ۳ هزار دستگاه چراغ ۱۵۰ وات خواهد بود که پیش‌بینی می‌شود بر اثر این اقدام علاوه بر کاهش تلفات انرژی از شبکه، حدود ۲.۴۵ مگاوات نیز قدرت صرفه‌جویی در مصرف برق حاصل شود.

او با اشاره به اینکه شرکت توزیع نیروی برق استان در ۱۹ مدیریت تابعه خود با به‌کارگیری ۴۵۰ نفر از نیرو‌های فنی در قالب ۱۰۲ گروه عملیاتی در حوزه تعدیل شبکه روشنایی معابر و اصلاح ضعف ولتاژ حضور دارد  گفت: در این مانور وضعیت برق حدود ۲ هزار و ۵۱۲ مشترک دارای ضعف ولتاژ در بخش‌های صنعت، کشاورزی، خانگی، تجاری و عمومی نیز بهبود می‌یابد.

فرج نیا افزود: به منظور نوسازی و افزایش تاب آوری شبکه فشار ضعیف که بیشتر با سیم مسی با متوسط عمر ۲۵ سال است، نهضتی با عنوان اصلاح شبکه فشار ضعیف با رویکرد تبدیل شبکه مسی به کابل خودنگهدار در استان آغاز شده است.

او طول شبکه فشار ضعیف مورد هدف را در زمان شروع این طرح جهادی که از اول آذرماه امسال آغاز شده است ۶ هزار و ۵۰۰ کیلومتر اعلام کرد و گفت: میزان اعتبار مورد نیاز برای اجرای کامل این طرح با بهای زمان شروع افزون بر ۸۱۲ میلیارد تومان برآورد می‌شود.

او گفت: با اجرای این طرح تمام تیر‌های فشار ضعیف آسیب دیده تعویض و تیر‌های واقع شده در وسط کوچه‌ها و معابر، ساماندهی شده و مشکل حریم  به خصوص در روستا‌ها مرتفع می‌شود.

فرج نیا در خصوص مدت زمان اجرای این طرح گفت: بر اساس برنامه زمان بندی، مدت زمان اجرای این طرح حدود ۲ سال برآورد می‌شود.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق آذربایجان شرقی با بیان اینکه از ابتدای آذر ماه امسال، اکیپ‌های عملیاتی در شهر‌ها و روستا‌های تابعه در ۲۱ شهرستان حوزه خدماتی شرکت به صورت جهادی کار اجرای پروژه تبدیل شبکه فشار ضعیف مسی به کابل خودنگهدار را انجام می‌دهند، افزود: بر اساس برنامه‌ریزی‌های منسجم، از ابتدای آذر ماه حدود ۱۷۰ کیلومتر از طرح انجام شده و پیش‌بینی می‌شود تا پایان سال نزدیک به ۵۰۰ کیلومتر از این طرح مهم به اتمام برسد.

انتهای پیام/ک

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار