مرغ همسایه همیشه غاز نیست/ آلاینده، تحفه سمی استان‌های همجوار البرز

سرپرست مدیریت بحران استانداری البرز گفت: فعالیت واحد‌های صنعتی آلاینده زای استان‌های همجوار البرز، تاثیر چشمگیری در آلودگی هوای این استان دارد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از البرز، آلودگی هوای البرز و قرار گرفتن کیفیت آن در وضعیت ناسالم برای تمامی گروه ها، خبری است که از تیتر خبرگزاری ها و رسانه های البرز پایین نمی آید.نیک می دانیم که این حجم از آلودگی را اول از ناوگان حمل و نقل فرسوده و دوم به لطف فعالیت صنایع آلاینده زای البرز داریم.

اما گویا این این عوامل تنها نیستند و استان های همجوار البرز نیز دست در دست آلودگی، نفس شهروندان این استان را تنگ می کنند.

فلاح‌نژاد، سرپرست مدیریت بحران استانداری البرز در گفت و گو با خبرنگار ما با بیان این که تنها البرز را نمی‌توان در آلودگی هوایش دخیل دانست، گفت: درنظر داشته باشید که همسایه غربی ما، قزوین؛ شرق ما، تهران و جنوب ما اراک است و فعالیت صنایع در این مناطق تاثیر بسزایی در آلودگی هوای البرز دارد.

او با اشاره به تاثیر صنایع در آلودگی هوا، گفت: رقمی در این خصوص در جهان مطرح شده و در واقع میانگین تاثیر منابع متحرک آلاینده ۶۰درصد و تاثیر منابع ثابت از جمله صنایع و ریزگرد‌ها، ۴۰ درصد عنوان شده است.

سرپرست مدیریت بحران استانداری البرز گفت: تا کنون چنین آماری به‌صورت دقیق از سوی حفاظت محیط زیست برای البرز اعلام نشده و این موضوع در دست بررسی این اداره است.

انتهای پیام/د.خ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.