کنگره بزرگداشت چهار هزار شهید استان یزد فرصتی برای یاری به نیازمندان

معاون اجرایی کنگره بزرگداشت چهار هزار شهید استان یزد گفت: در کنگره بزرگداشت چهار هزار شهید استان یزد، ۴۰ برنامه در قالب خدمت به مردم اجرا می‌شود.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد، سردار محمدمهدی فرهنگ‌دوست معاون اجرایی کنگره بزرگداشت چهار هزار شهید استان یزد در نشست با جمعی از مسوولان بافق پیرامون برنامه ریزی برای برگزاری کنگره شهدای استان یزد، گفت:کنگره بزرگداشت چهار هزار شهید استان یزد در قالب ۴۰ برنامه برگزار می‌شود.

او افزود: تاکنون به صورت میانگین حدود ۵۰ درصد این برنامه‌ها اجرایی شده و پیش بینی می‌شود تا زمان برگزاری بزرگداشت حدود ۹۰ درصد برنامه‌ها اجرایی شود.

معاون اجرایی کنگره بزرگداشت چهار هزار شهید استان یزد تصریح کرد: برنامه‌ها در قالب‌های فرهنگی، خدمات رسانی، اجتماعی، ورزشی و آموزشی اجرا می‌شود، ولی محوریت اصلی خدمات رسانی به مردم به ویژه خانواده‌های شهدا است.

سردار فرهنگ دوستاظهار داشت: استان یزد چهار هزار شهید تقدیم انقلاب اسلامی کرده است که از این تعداد ۱۶۲ شهید گمنام هستند.

سید مهدی طلایی مقدم فرماندار بافق هم با اشاره به اینکه تفاهم نامه‌ای بین استانداری، فرمانداری ها، سپاه و بنیاد شهید تنظیم شده است، گفت: در کنار کار‌های فرهنگی، بحث محرومیت زدایی و کمک به محرومان در شهر و روستا در دستور کار قرار گرفته است.

او با بیان اینکه یکسری تابلو مزین به شهدا در سطح شهر و در سه ورودی اصلی شهر نصب می‌شود، افزود: سهمیه برای قربانی و کمک به نیازمندان، تهیه جهیزیه برای نیازمندان به همت خیران و برگزاری نمایشگاه از دیگر برنامه‌های مصوب کنگره شهدای استان است.

طلایی مقدم با بیان اینکه در کنار این اقدامات، کار‌های عمرانی هم صورت میگیرد، بیان داشت: آب رسانی و لوله کشی به روستا به همت جهاد کشاورزی، مرمت و بازسازی انهار، احداث استخر، لای روبی قنوات، مرمت و تکمیل خانه محرومان، احداث مجموعه‌های ورزشی، تکمیل و مرمت مساجد و مکان‌های مذهبی و غیره از این پروژه‌های عمرانی است.

شهرستان بافق ۲۵۴ شهید تقدیم انقلاب اسلامی کرده است که از این تعداد ۱۶ شهید گمنام هستند.

در شهرستان بافق ۴۸۰ جانباز و ۶۶ آزاده زندگی می‌کنند.

انتهای پیام/ی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار