انتقام جویی در واتساپ/ کشف ۲۶۳ رأس گوسفند قاچاق در آباده

مهم‌ترین حوادث ۲۸ آذرماه سال ۹۹ را می‌توانید در این بسته خبری بخوانید.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، مهم‌ترین حوادث امروز جمعه ۲۸ آذرماه سال ۹۹ را می‌توانید در این بسته خبری بخوانید. 

۲۶۳ رأس گوسفند قاچاق در آباده کشف شد

فرمانده انتظامی استان فارس از کشف ۲۶۳ رأس گوسفند قاچاق به ارزش ۸ میلیارد ریال در شهرستان آباده خبر داد.

سردار رهام بخش حبیبی بیان داشت: در راستای اجرای طرح تشدید مبارزه با قاچاق، ماموران انتظامی شهرستان آباده در ایست و بازرسی مقطعی در یکی از محور‌های مواصلاتی این شهرستان، به ۲ دستگاه کامیون حامل احشام مشکوک و آن‌ها را برای بررسی بیشتر متوقف کردند.

او تصریح کرد: ماموران موفق شدند در بازرسی از این خودرو، ۲۶۳ رأس گوسفند قاچاق و بدون پروانه بهداشتی را کشف کنند.

فرمانده انتظامی استان فارس با اشاره به اینکه برابر نظر کارشناسان ارزش احشام مکشوفه ۸ میلیارد ریال برآورد شده است، تصریح کرد: در این خصوص ۲ متهم دستگیر و تحویل مراجع قضائی شدند.

کشف محموله ۷ میلیاردی کالای قاچاق در فیروزآباد

جانشین فرماندهی انتظامی استان فارس گفت: با تلاش مأموران انتظامی شهرستان فیروزآباد، یک محموله قاچاق به ارزش ۷ میلیارد و ۹۲۰ میلیون ریال کشف شد.

سردار یوسف ملک زاده اظهار داشت: ماموران پلیس آگاهی شهرستان فیروزآباد هنگام کنترل خودرو‌های عبوری در محور "فیروزآباد - عسلویه" به یک کامیون مظنون و آن را جهت بررسی بیشتر متوقف کردند.

او گفت: در بازرسی از این خودرو، ۳ هزار و ۹۶۰ عدد بیل کشاورزی خارجی قاچاق و فاقد مدارک قانونی کشف شد.

جانشین فرماندهی انتظامی استان فارس با بیان اینکه ارزش این محموله بنا به اظهار نظر کارشناسان مربوطه ۷ میلیارد و ۹۲۰ میلیون ریال برآورد شده است، افزود: در این رابطه یک متهم دستگیر و به مرجع قضائی معرفی شد.

کشف برنج قاچاق در مرودشت

فرمانده انتظامی مرودشت از کشف ۵ تن برنج قاچاق به ارزش یک میلیارد و ۵۰ میلیون ریال در این شهرستان خبر داد.

سرهنگ فرشید زینلی اظهار داشت: ماموران پاسگاه انتظامی "تخت جمشید" هنگام گشت زنی در سطح حوزه استحفاظی به یک کامیون که حامل بار برنج بود، مشکوک و آن را متوقف کردند.

او گفت: در بررسی‌های لازم مشخص شد این خودرو حامل ۵۰ تن برنج قاچاق و فاقد هر گونه مجوز قانونی حمل می‌باشد.

فرمانده انتظامی شهرستان مرودشت با بیان اینکه کارشناسان ارزش ریالی برنج‌های قاچاق کشف شده را یک میلیارد و ۵۰ میلیون ریال برآورد کرده اند، بیان داشت: در این رابطه یک متهم دستگیر که پس از تشکیل پرونده مقدماتی به مرجع قضائی معرفی شد.

کشف دستگاه استخراج ارز دیجیتال قاچاق در اقلید

فرمانده انتظامی اقلید از کشف ۳ دستگاه استخراج ارز دیجیتال قاچاق به ارزش ۶۰۰ میلیون ریال در این شهرستان خبر داد.

سرهنگ مراد صارمی اظهار داشت: در پی کسب خبری مبنی بر اینکه فردی درگاوداری خود اقدام به استفاده غیرمجاز از دستگاه استخراج ارزدیجیتال می‌کند، بلافاصله موضوع در دستور کار ماموران انتظامی قرارگرفت.

او افزود: ماموران پس از انجام تحقیقات و هماهنگی با مقام قضایی، به محل مورد نظر اعزام و در بازدید از آن مکان ۳ دستگاه استخراج ارز دیجیتال قاچاق کشف شد.

فرمانده انتظامی شهرستان اقلید با اشاره به اینکه ارزش این دستگاه‌ها طبق نظر کارشناسان مربوطه ۶۰۰ میلیون ریال برآورد شده است، گفت: در این خصوص یک متهم دستگیر و تحویل مرجع قضایی شد.

انتقام جویی در واتساپ

رئیس پلیس فتا استان فاسر از دستگیری عامل نشر اکاذیب و مزاحمت در شبکه اجتماعی واتساپ خبر داد.

سرهنگ حشمت سلیمانی اظهار داشت: در پى شکایت مردی ۴۵ ساله مبنى بر مزاحمت و نشراکاذیب از سوى شخصی ناشناس در فضای مجازی، رسیدگى به این پرونده به صورت ویژه در دستور کار کارشناسان پلیس فتا قرار گرفت.

او افزود: با توجه به اظهارات شاکی، کارشناسان پلیس‌فتا اقدامات خود را آغاز و پس از بررسی‌هاى لازم مشخص شد متهم با ایجاد یک گروه واتساپی و عضو کردن اقوام و دوستان شاکی در آن اقدام به نشر اکاذیب بر علیه او کرده است.

این مقام انتظامی بیان کرد: کارشناسان پلیس فتا شهرستان "کازرون" با حساسیت ویژه نسبت به پیگیری پرونده اقدام و با بکارگیری شگرد‌های فنی و پلیسی، متهم را مورد شناسایی قرار دادند و ضمن دستگیری، وی به مراجع قضایی تحویل داده شد.

سرهنگ سلیمانی گفت: طی بازجویی‌های به عمل آمده، متهم هدف از این عمل مجرمانه اش را انتقام جویی به خاطر خصومت چندین ساله که نسبت به شاکی داشت، عنوان کرد.

رئیس پلیس فتا استان فارس به هموطنان توصیه کرد: کاربران فضای مجازی باید بدانند برابر قانون هرگونه توهین، اهانت و یا پخش تصاویر شخصی افراد در فضای مجازی جرم محسوب شده و عواقب جبران ناپذیری برای فرد به همراه دارد، لذا رعایت اخلاق در فضای سایبر و به خصوص شبکه‌های اجتماعی امری مهم محسوب می‌شود.

او بیان کرد: پلیس فتا به صورت شبانه روزی آماده پاسخگویی به شهروندان بوده و کاربران می‌توانند در صورت مواجهه با هرگونه موارد مشکوک آن را از طریق سایت پلیس فتا به آدرس www.cyberpolice.ir بخش گزارش‌های مردمی با ما در میان بگذارند.

نجات ۲ سرنشین محبوس خودرو در شیراز

برخورد شدید پراید با خودروی سواری پارک شده، باعث محبوس شدن دو سرنشین آن شد.

روابط عمومی سازمان آتش نشانی شیراز اعلام کرد: یک دستگاه خودرو سواری پراید به علت بی احتیاطی و ناتوانی در کنترل خودرو به شدت با خودروی پژو پارس و یک دستگاه موتور سیکلت پارک شده در حاشیه خیابان چهار راه چنچنه برخورد کرد و ۲ نفر سرنشین آن در خودرو محبوس شدند.

بر اساس این گزارش، سرنشینان که به علت جراحات وارده قادر به خارج شدن از خودرو نبودند، توسط آتش نشانان از خودرو خارج و به بیمارستان منتقل شدند.

علت بروز این حادثه را از سوی پلیس راهور در دست بررسی است.

توقیف کامیون حامل کالای قاچاق میلیاردی

فرمانده انتظامی ممسنی از کشف مقادیری کالای قاچاق به ارزش یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون ریال خبر داد.

سرهنگ محمد نیکبخت بیان کرد: ماموران انتظامی شهرستان ممسنی هنگام کنترل خودرو‌های عبوری در یکی از محور‌های مواصلاتی، به یک کامیون مظنون و آن را جهت بررسی بیشتر متوقف کردند.

او افزود: در بازرسی از این کامیون مقادیر زیادی کالای قاچاق شامل ۱۰۰ عدد میکرو سنیک، ۲۰ عددکنتاکتور، ۱۷۰ عدد فن کیس کامپیوتر، ۷ عدد صندلی خودروی خارجی و سایر اقلام کشف شد.

فرمانده انتظامی شهرستان ممسنی با اشاره به اینکه برابر نظر کارشناسان ارزش اموال مکشوفه یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون ریال برآورد شده است، تصریح کرد: در این راستا یک متهم دستگیر و برای سیر مراحل قانونی تحویل مقام قضائی شد.

انتهای پیام/ 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.