ترین‌های هفته هفتم لیگ برتر فوتبال؛

مجتبی حسینی بهترین مربی، منشا بازیکن هفته/ کلین شیت شماره ۴ برای رشید مظاهری

سرمربی تیم نفت مسجدسلیمان و مهاجم گل گهر عنوان‌های برترین مربی و بازیکن هفته هفتم لیگ برتر را از آن خود کردند.

به گزارش خبرنگار فوتبال و فوتسال گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان، هفته هفتم مسابقات لیگ برتر فوتبال ایران با انجام ۷ مسابقه طی روزهای پنجشنبه و جمعه برگزار شد. بازی پرسپولیس و سپاهان به دلیل حضور نماینده کشورمان (پرسپولیس) در فینال لیگ قهرمانان آسیا به زمان دیگری موکول شد.

استقلال که هفته گذشته به صدر جدول صعود کرده بود، این هفته مقابل ذوب آهن متوقف شد و صدر جدول را از دست داد. این هفته گل گهر سیرجان دوباره به روند پیروزی بازگشت و به صدر جدول صعود کرد.

نتایج هفته هفتم لیگ برتر:

  • آلومینیوم اراک یک - صنعت نفت آبادان صفر
  • نساجی مازندران صفر - مس رفسنجان یک
  • سایپا صفر - ماشین سازی صفر
  • گل گهر ۳ - شهر خودرو یک
  • ذوب آهن صفر - استقلال صفر
  • تراکتور ۳ - پیکان یک
  • نفت مسجدسلیمان یک - فولاد صفر

 تیم هفته (گل گهر سیرجان)

شاگردان امیر قلعه نویی در چارچوب مسابقات هفته هفتم لیگ برتر با نتیجه ۳ بر یک مقابل شهر خودرو به پیروزی رسیدند تا بار دیگر صدرنشین لیگ برتر شوند. گل گهر در شرایطی در این مسابقه به پیروزی رسید که ۲ بازی اخیر خود را مقابل صنعت نفت و پیکان واگذار کرده بود. گادوین منشا ستاره گل گهر در این فصل هر ۳ گل نماینده سیرجان را به ثمر رساند. البته تیم‌های نفت مسجدسلیمان و آلومینیوم هم برد های خوبی را در مسابقات این هفته کسب کردند.

مربی هفته (مجتبی حسینی)

تیم نفت مسجدسلیمان بار دیگر یک نتیجه قابل قبول گرفت و با حساب یک بر صفر فولاد خوزستان را مغلوب کرد. شاگردان مجید حسینی که در این فصل استاد ناکام گذاشتن تیم‌های بزرگ بوده اند، فولاد را نیز با یک گل بدرقه کردند. نفت با تک گل دقیقه ۹۰ نیما انتظاری مقابل فولاد به پیروزی رسید. شاگردان مجتبی حسینی در این فصل سپاهان را شکست دادند و پرسپولیس را نیز متوقف کردند. نفت قبل از شروع مسابقات این هفته سیزدهم جدول بود و فولاد در جایگاه سوم قرار داشت. البته رسول خطیبی هم به دلیل پیروزی آلومینیوم مقابل صنعت نفت می‌توانست این عنوان را کسب کند.

بازی هفته (تراکتور - پیکان)

پیش از آغاز مسابقات این هفته پیش بینی اینکه بازی تراکتور و پیکان رقابت جذابی شود، سخت نبود زیرا قرار بود تیم‌های ششم (پیکان) و هفتم (تراکتور) جدول به مصاف یکدیگر بروند. تراکتور در این دیدار موفق شد با نتیجه ۳ بر یک حریف خود را شکست دهد و به رده سوم جدول صعود کند. تیکدری، دژاگه و عباس زاده برای شاگردان مسعود شجاعی گلزنی کردند و رضا جبیره تک پیکانی‌ها را زد. اخباری دروازه بان تراکتور هم در دقایق پایانی یک ضربه پنالتی را مهار کرد. این دومین برد متوالی تراکتور در این فصل بود و به نظر می‌رسد شوک تغییر سرمربی به تراکتور مثبت بوده است.

بازیکن هفته (گادوین منشا)

در چارچوب مسابقات این هفته تیم فوتبال گل گهر سیرجان موفق شد با نتیجه ۳ بر یک مقابل شهر خودرو به پیروزی برسد. گادوین منشا بدون شک با ۳ گلی که در این مسابقه به ثمر رساند، بهترین بازیکن زمین بود. منشا با گل‌هایی که در این مسابقه به ثمر رساند ۹ گله شد و با اقتدار در صدر جدول گلزنان لیگ برتر قرار گرفت. این مهاجم که در تیم‌های استقلال و پرسپولیس چندان موفق نبود، به نظر می‌رسد با حضور در گل گهر دوباره به روزهای اوج خود بازگشته است.

دروازه بان هفته (رشید مظاهری)

رشید مظاهری سنگربان سابق تراکتور که در فصل نقل و انتقالات با سر و صدای زیاد راهی استقلال شد، این هفته هم ناجی آبی‌ها بود و بهترین دروازه بان هفته لقب گرفت. او که در این فصل برای پنجمین بار درون دروازه استقلال قرار گرفته بود، موفق شد چهارمین کلین شیت خود را ثبت کند. مظاهری در این دیدار درون دروازه قرار گرفت و به خوبی ضربات بازیکنان حریف را مهار کرد. اوج کار او در دقیقه یک بازی بود که ضربه میلاد جهانی را با یک واکنش تماشایی به کرنر فرستاد تا استقلال در این بازی حداقل یک امتیاز کسب کند. البته اخباری دروازه بان تراکتور نیز در بازی با پیکان در دقایق پایانی موفق شد یک ضربه پنالتی را مهار کند اما نتوانست دروازه خود را در این مسابقه بسته نگه دارد.

اشتباه داوری هفته (تیم داوری ذوب آهن و استقلال)

دیدار تیم‌های ذوب آهن و استقلال در شرایطی با نتیجه تساوی بدون گل به پایان رسید که به نظر می‌رسد تیم داوری این مسابقه ۲ اشتباه تاثیرگذار داشت. اواخر نیمه اول این مسابقه ارسلان مطهری در حالی که صاحب یک موقعیت خوب گلزنی بود پشت محوطه جریمه ذوب آهن سرنگون شد و داور به جای کارت زرد باید به مدافع ذوب آهن کارت قرمز نشان می‌داد. دقیقه ۳۰ هم میلاد جهانی در محوطه جریمه استقلال توسط احمد موسوی سرنگون شد و داور باید خطای پنالتی می‌گرفت.

اتفاق هفته (از ۱۰ نفره بازی کردن مجدد استقلال تا چمن بدون کاور ورزشگاه یادگار امام)

این هفته نیز یک اتفاق عجیب در تیم استقلال رخ داد و دوباره این تیم دقایقی را ۱۰ نفره بازی کرد. زمانی که خاقانی مصدوم شد آبی‌ها می خواستند مهدی قایدی را جایگزین او کنند اما تحویل با تاخیر برگه تعویض باعث شد این تعویض با تاخیر انجام شود و استقلال حدود ۵ دقیقه ۱۰ نفره بازی کند. این اتفاق یک بار هم در بازی با فولاد رخ داده بود و زمان مصدومیت دانشگر، استقلال دقایقی را ۱۰ نفره بازی کرد.

بازی تراکتور و پیکان هم این هفته با تاخیر آغاز شد. این بازی که قرار بود در ورزشگاه یادگار امام (ره) برگزار شود به دلیل آماده نبودن زمین با تاخیر شروع شد. دلیل با تاخیر شروع شدن این دیدار بارش برف در تبریز بود. در اقدامی عجیب مسئولان برگزاری این مسابقه روی زمین ورزشگاه یادگار امام (ره) کاور نکشیده بودند.


بیشتر بخوانید


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Netherlands
ناشناس
۱۱:۴۱ ۲۹ آذر ۱۳۹۹
کلینشیت چهارم روبایدبنام داوری نوشت نه مظاهری.
آخرین اخبار