دغدغه سلامتی سالمندان در مهمانی شب یلدا

سرپرست شبکه بهداشت و درمان گناوه گفت: از دغدغه‌های اصلی ما در شب یلدا، حضور بستگان در جمع افراد سالمند و افراد دارای بیماری زمینه‌ای است که می‌تواند سلامت آنان را به خطر اندازد.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، عصمت حیدری سرپرست شبکه بهداشت و درمان گناوه بیان کرد: از دغدغه‌های اصلی مجموعه بهداشت و درمان در شب یلدا، حضور دوستان، آشنایان و بستگان در جمع سالمندان و افراد دارای بیماری زمینه‌ای و خاص است که می‌تواند سلامت آن‌ها را به خطر اندازد.

او ادامه داد: افراد دارای بیماری زمینه‌ای، بیماران خاص و سالمندان از آسیب‌پذیرترین گروه‌های در معرض خطر هستند که در شرایط همه گیری کووید-۱۹ نباید در دورهمی‌ها حضور داشته باشند و این از دغدغه‌های اصلی مجموعه بهداشت و درمان در شب یلدا است.

سرپرست شبکه بهداشت و درمان گناوه از کسانی که در خانواده خود فرد سالمند، دارای بیماری زمینه‌ای یا بیماری خاص دارند، خواست برای  حفظ سلامت خود و خانواده‌شان به توصیه‌ها عمل کنند.


بیشتر بخوانید


حیدری تأکید کرد: امیدوارم با موج جدیدی از آموزش و اطلاع‌رسانی که متناسب با شرایط بحرانی همه‌گیری کرونا، در سراسر کشور شکل‌گرفته است، همه به این نتیجه رسیده باشیم که حضور در جمع بیماران خاص و سالمندان به شکل دورهمی، مانند سال‌های قبل، یکی از رفتاری‌های پرخطری است که می‌تواند تهدیدی جدی برای سلامت خود و به خصوص اعضای در معرض خطر خانواده باشد.

او افزود: توصیه اصلی ما بزرگداشت آیین و رسوم شب یلدا با برپایی یک محفل کوچک در جمع خانواده، همراه با برقراری ارتباط با بستگان، دوستان، فامیل و آشنایان از طریق نرم‌افزار‌ها یا به عبارتی برپایی محفل دورهمی شب یلدا به صورت مجازی است.

سرپرست شبکه بهداشت و درمان گناوه توصیه کرد: در دورهمی‌های کوچک خانوادگی هم سعی کنید اصول بهداشتی مانند شستشوی مرتب دست‌ها و استفاده از ماسک را رعایت کنید.

حیدری گفت: اگر شرایط آب و هوایی مناسب بود میهمانی کوچک خود را در فضای باز برگزار کنید و اگر هرگونه علائم شبیه سرماخوردگی داشتید در جمع خانوادگی خود هم شرکت نکنید.

انتهای پیام/ک

برچسب ها: یلدا ، شب یلدا ، کرونا ، دورهمی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.