درخواست بودجه ۵۵ میلیون یورویی برای احیای خلیج گرگان

نماینده مردم گرگان و آق قلا درمجلس شورای اسلامی گفت: درخواست بودجه ۵۵ میلیون یورویی برای احیای خلیج گرگان به کمیسیون عمران ارجاع شد.

رمضانعلی سنگدوینی نماینده مردم گرگان و آق قلا درمجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از گرگان،گفت: متاسفانه خلیج گرگان در حال حاضر شرایط خوبی ندارد و برآوردها و بررسی های سازمان مدیریت و برنامه ریزی نشان می دهد، ۲۵ درصد از مساحت خلیج گرگان در حال خشک شدن است .

او ادامه داد: دولت قول تخصیص بودجه ۹۰۰ میلیارد تومانی را برای احیای این خلیج داده بود اما در بودجه ۱۴۰۰ هیچ ردیفی برای این کار پیش بینی نکرده است.

سنگدوینی افزود: با توجه به اینکه ۲ میلیارد و ۹۰۰ میلیون یورو از محل اعتبارات صندوق توسعه ملی برای احیای تالاب‌های کشور در نظر گرفته شده است امید داریم مبلغی نیز از همین محل برای احیای خلیج گرگان در نظر گرفته شود و بر همین اساس درخواست تخصیص ۵۵ میلیون یورو بودجه کرده ایم.

او گفت: این پیشنهاد قرار است در کمیسیون تخصصی بررسی شود .

خلیج گرگان یک ذخیره ارزشمند اکولوژیکی و  بزرگترین خلیج دریای خزر است که بر اثر گسترش شبه جزیره میانکاله در جنوب شرقی این  دریا به وجود آمده است.

این خلیج یکی از مهمترین زیستگاهها و پناهگاههای حیات وحش خزری است که به علت داشتن آب شیرین محل تولیدمثل انواع ماهیان استخوانی  و ماهیان خاویاری جهان است که در چند سال اخیر با عقب نشینی آب دریای خزر دچار پس رفت شدید شده است و بیم آن می رود که با بحران خشکی کل مساحت مواجه شود.

 
انتهای پیام/م
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار