در نامه‌ای خطاب به بهارستانی‌ها؛

بودجه ۱۴۰۰ اهداف عمده آموزش و پرورش را پشتیبانی نمی‌کند

بسیج دانشجویی دانشگاه فرهنگیان به دنبال گلایه از ردیف‌های بودجه ۱۴۰۰ آموزش و پرورش و پشتیبانی نکردن از اهداف با نمایندگان مجلس مکاتبه کردند.

به گزارش خبرنگار حوزه آموزش و پرورش گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان، ۸۶ دفتر بسیج دانشجویی دانشگاه فرهنگیان جزوه تحلیل بودجه آموزش و پرورش برای سال آینده را مورد تحلیل قرار داده اند و همراه با پیشنهادهایی با رویکرد تحولی مبتنی بر سند تحول بنیادین آموزش و پرورش آن رادر قالب نامه ای به نمایندگان مجل ارجاع دادند.

مشروح نامه به این ترتیب است:

«احتراماً همان طور که مستحضر هستید اولین گام برای پیشرفت هر کشوری، رشد و توسعه نهاد تعلیم و تربیت آن کشور است؛ لذا برای اصلاح و پیشرفت این نهاد، به دقت افزون تری در ساختار بودجه آن، نیاز است.

در مباحث نظری و شواهد تجربی سایر کشور‌ها و دولت ها، به خصوص از دهه ۶۰ میلادی که اقتصاد آموزش شکل گرفت و با توجه به منافع مستقیم و غیر مستقیم آموزش در بخش‌های مختلف، به این بخش زیربناییِ توسعه، توجه مضاعفی شده است.

همان طور که مقام معظم رهبری سال ۹۳ فرمودند: «همه دستگاه‌ها وظیفه پشتیبانی از آموزش و پرورش را دارند، چه دستگاه‌هایی که آن‌ها را در مجلس شورای اسلامی تایید و تصویب می‌کنند باید یک چنین نگاهی باشد تصور نکنند که اینجا جایی است که فقط هزینه بر است گاهی این جوری است می‌گویند دستگاه هزینه‌بر است اینجا دستگاهی است که هر چه شما هزینه کنید به طور مضاعف دستاورد خواهید داشت. ریشه همه دستاورد‌ها و پیشرفت‌ها و ابتکار و توسعه اینجاست اینجا را درست کنید تا همه جا درست شود.»

در لایحه بودجه سال ۱۴۰۰ مجموعاً به نظر می‌رسد بودجه آموزش و پرورش بخش‌های عمده‌ای از اهداف آموزش و پرورش را به عنوان مرکز ثقل نظام جمهوری اسلامی پشتیبانی نمی‌کند و به صورت غیر منطقی و غیر عادلانه تدوین شده است؛ که بخشی از ایرادات به همراه ارائه پیشنهادهای با رویکرد تحولی مبتنی بر سند تحول بنیادین آموزش و پرورش به پیوست ارائه شده است.

درک درست از مسائل آموزش و پرورش و اصلاح ساختار بودجه آن، گام بلندی در راستای بهبود نهاد تعلیم و تربیت خواهد بود؛ لذا انتظار می‌رود تا مسئولین با ورود عالمانه به موضوع و حمایت از حقوق موکلان خویش، از آسیب رسانی بیشتر به نظام آموزش و پرورش جلوگیری کنند.»

مشروح متن تحلیلی درباره بودجه سال آینده اینجا قابل مشاهده است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۱:۵۳ ۰۱ دی ۱۳۹۹
امام راحل فرمودند:به ابتدایی برسید که دانشگاه دیر است.بعد معلمی که باید به ابتدایی برسد میره سراغ مسافرکشی و بقالی.دولت ها هم هرگز آموزش و پرورش اولویت اولشون نبوده
آخرین اخبار