نام نویسی ۵۳۷۶ دانش آموز کهگیلویه و بویراحمدی در طرح ملی نور

معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش کهگیلویه و بویراحمد گفت: پنج هزار و ۳۷۶ دانش آموز پسر و دختر مقاطع مختلف تحصیلی استان تاکنون در طرح ملی نور نام نویسی کرده اند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یاسوج، سید بهاءالدین ملک حسینی معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش کهگیلویه و بویراحمد گفت: نام نویسی دانش آموزان استان در این طرح ملی از طریق برنامه شاد انجام شده است. 

ملک حسینی افزود: طرح ملی نور شامل حفظ نیم تا ۳۰ جزء قرآن کریم بوده و همزمان با سراسر کشور در کهگیلویه و بویراحمد اجرا می شود.  

او بیان کرد: طرح ملی همگام با قرآن نیز همزمان با سراسر کشور و به مناسبت هفته قرآن، نماز و عترت در مدارس این استان در حال اجرا است. 

ملک حسینی گفت: بر اساس این طرح ملی دبیران مقطع متوسطه اول کهگیلویه و بویراحمد با استفاده از لوح های قرآنی مخصوص سه تا پنج دقیقه از وقت کلاس درس را به تلاوت آیات قرآن کریم اختصاص داده و دانش آموزان نیز با همخوانی آنها را تکرار می کنند. 

او افزود: تدریس قرآن کریم در مقطع متوسطه دوم و طرح ملی ارتقای قرآن کریم در دوره ابتدایی نیز همزمان با سراسر کشور و به مناسبت هفته قرآن، نماز و عترت در کهگیلویه و بویراحمد در حال اجرا است. 

۲۴ تا ۳۰ آذرماه هر سال به عنوان هفته قرآن، نماز و عترت نامگذاری شده است. 

تعداد دانش آموزان کهگیلویه و بویراحمد در مقاطع ابتدایی و متوسطه اول و دوم ۱۶۶ هزار و ۸۹۵ نفر است که ۵۲ درصد آنها پسر، ۴۸ درصد  دختر، ۶۶ درصد ساکن شهرها و ۳۴ درصد نیز ساکن روستاها هستند. 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.