دور از همی‌های یلدایی یا دورهمی‌های خطرناک؟ /مراقب جان عزیزانمان باشیم

مردم خراسان جنوبی آخرین شب یلدای قرن را متفاوت از سال‌های قبل و از راه دور در کنار هم باشند.

شریف زاده دبیر ستاد دانشگاهی پیشگیری و کنترل ویروس کرونای دانشگاه علوم پزشکی بیرجند امروز در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند، گفت: امسال به دلیل شرایط خاص کرونا، متفاوت ترین شب یلدای قرن را تجربه می‌کنیم؛ پس بیاییم دورهمی شب یلدا را به صورت مجازی و دور از هم برگزار کنیم.

او با نگرانی از دورهمی‌های خطرناک خانوادگی تاکید کرد: با توجه به اینکه دورهمی‌های خانوادگی در خراسان جنوبی، بیشترین عامل ابتلا به کرونا است از مردم می‌خواهیم که حتی با دورهمی‌های کوچک، سلامتی بزرگتر‌ها را به خطر نیندازند.


بیشتر بخوانید


شریف زاده هشدار داد: تجربه نشان داده است که در سالمندان، خطر ابتلا به کرونا و مرگ و میر بسیار بالاست؛ پس بیائیم به خاطر حفظ سلامتی بزرگان فامیل،‌ یلدا را دور هم جمع نشویم.

خطر انتقال سریع کرونا در محیط‌های بسته

شریف زاده دبیر ستاد دانشگاهی پیشگیری و کنترل ویروس کرونای دانشگاه علوم پزشکی با تاکید بر اینکه کرونا در فضای بسته خیلی سریع و به راحتی منتقل می‌شود، گفت: اگر ۸ نفر در فضای ۲۰ متری کنار هم باشند و در جمع شان یک نفر آلوده به کرونا باشد، در کمتر از ۳ ساعت همه افراد مبتلا می شوند.

او افزود: ۸۰ درصد ابتلای به کرونا در سنین جوانی بدون علامت است و این نگرانی را ایجاد می‌کند که بیماری را به دیگران منتقل کنند.

شریف زاده تصور برخی را درباره زدن ماسک و رعایت فاصله اجتماعی در شب یلدا، ببشتر یک شوخی دانست و تاکید کرد: اصولا این باور که ماسک زدن می‌تواند از انتقال بیماری جلوگیری کند، از اساس غلط است و حتی یک لحظه برداشتن ماسک و خوردن تنقلات و نوشیدنی می‌تواند خطر انتقال کرونا را افزایش دهد.

انتهای پیام/ ر

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار