ایجاد نخستین مرکز رشد خیرساز کشور در شبستر

رئیس پارک علم و فناوری آذربایجان شرقی گفت:نخستین مرکز رشد خیرساز کشور در آینده نزدیک در روستای بنیس شبستر راه اندازی می‌شود.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران  جوان از تبریز،واعظی رئیس پارک علم و فناوری آذربایجان شرقی گفت:نخستین مرکز رشد خیرساز کشور برای استقرار واحد‌های فناور شبستر به منظور حمایت از کسب و کار‌های فناورانه و دانش بنیان با حمایت پارک علم و فناوری استان آذربایجان شرقی در دانشگاه پیام نور بنیس ایجاد می‌شود.

رئیس پارک علم و فناوری آذربایجان شرقی گفت: مرکز رشد واحد‌های فناور بنیس با هدف حمایت از ایده‌های فناورانه برای رسیدن به محصول، در مرحله نخست با استقرار ۸ شرکت فناور فعالیت خود را آغاز می‌کند.

واعظی افزود: خیران بنیسی که به عرصه فناوری ورود کرده اند قرار است با تامین زیرساخت‌های لازم در مجتمع دانشگاهی پیام نور این روستا در آینده، زمینه را برای راه اندازی شهرک تحقیقاتی در این مجموعه آماده کنند تا امکان تولید محصولات دانش بنیان در این شهرک فراهم شود.

 معصومی رئیس دانشگاه پیام نور استان آذربایجان شرقی گفت: مرکز رشد بنیس نخستین مرکز رشد این دانشگاه است که راه اندازی آن موجب اشتغال، توسعه فناوری و خودکفایی در منطقه خواهد شد.

رسولوی رئیس مجمع خیران بنیس هم با اشاره به آمادگی خیران این روستا برای حمایت از توسعه فناوری با توجه به افزایش واحد‌های تولیدی و صنعتی در این روستا گفـت: برای ایجاد مرکز رشد بنیس، خیران حدود ۲۰ میلیارد ریال هزینه کرده اند.

انتهای پیام/ک

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار