جوکار در صحن علنی :

نباید توانمندی‌های فرماندهان ارتش و سپاه را فراموش کنیم/ ۵۵ نفر از نمایندگان جزو نیرو‌های مسلح هستند

رئیس کمیسیون شورا‌های مجلس گفت: نباید ظرفیت‌ها و توانمندی‌های سران ارتش، سپاه و نیروی انتظامی را فراموش کنیم.

نباید توانمندی‌های فرماندهان ارتش و سپاه را فراموش کنیم/ ۵۵ نفر ازنمایندگان جز نیرو‌های مسلح هستندبه گزارش خبرنگار  مجلس گروه  سیاسی  باشگاه  خبرنگاران  جوان، محمد صالح جوکار، رئیس کمیسیون شوراها و امور داخلی مجلس در جلسه علنی امروز اظهار کرد: تعجب می‌کنم از نمایندگانی که دو دوره در مجلس هستند و قانون اساسی و همچنین سیاست‌های کلی انتخابات را نخواندند.

وی با اشاره به بند ۱۶ سیاست‌های کلی انتخابات ابلاغی از سوی مقام معظم رهبری، بیان کرد: این بند اصلا منحصر به نیرو‌های مسلح نیست و مربوط به همه دستگاه‌هاست. این بند تاکید بر ممنوعیت ورود نیرو‌های مسلح، قوای سه گانه اعم از وزارتخانه‌ها و دستگاه‌های تابعه آنها، تمامی دستگاه‌های امنیتی و اطلاعاتی سازمان‌ها، نهاد‌ها و شرکت‌های دولتی و نهاد‌های عمومی در دسته بندی‌های جناحی و انتخاباتی و جانب داری از داوطلبان دارد و این انحصار تنها متعلق به نیرو‌های مسلح، ارتش و سپاه نیست. یعنی هیچ کدام از دستگاه‌های دولتی و قوای سه گانه حق ورود به انتخابات و صحبت به نفع نامزدی را ندارند.

رئیس کمیسیون شورا‌ها و امور داخلی کشور تصریح کرد: نباید ظرفیت‌ها و توانمندی‌های سران ارتش، سپاه و نیروی انتظامی را فراموش کنیم. امروز در همین مجلس ۵۵ نفر از نیرو‌های مسلح همکار شما هستند. چطور ما از این ظرفیت استفاده نکنیم؟ این نمایندگان طبق قانون و در موعد مقرر بازنشسته شدند و در انتخابات شرکت کردند.

جوکار افزود: سردار دل‌ها شهید حاج قاسم سلیمانی مگر سرلشکر نبود؟ مگر جایگاه فرماندهی نیروی قدس را نداشت؟ او هم در مسائل نظامی منطقه موفق عمل کرد و هم یک دیپلمات فعال و کارآمد بود. چطور سردار سلمانی توانست روسیه را پای کار سوریه بیاورد و چرا دستگاه دیپلماسی ما نتوانست چنین کاری را انجام دهد؟ پس چرا از این ظرفیت استفاده نکنیم؟

وی اظهار داشت: مگر یک صدا همه جناح‌ها نمی‌گفتند برای دور آینده انتخابات، سردار سلیمانی بیاید و، اما آن عزیز نپذیرفت. این درخواست را شما می‌دانستید و می‌گفتید ناجی این مملکت سردار سلیمانی است؛ بنابراین ما باید به این نکات توجه داشته باشیم.

رئیس کمیسیون شورا‌ها و امور داخلی کشور تاکید کرد: عزیزانمان در نیرو‌های مسلح توانمندی‌هایی دارند که می‌توانند در عرصه اداره کشور از آن استفاده کنیم و نباید در این راستا ممنوعیت ایجاد کنیم. آنچه که رهبری و امام تاکید داشتند ورود نیرو‌های مسلح به دسته بندی‌ها سیاسی کشور است که این خطرناک است، اما نباید آنان را منع کنیم.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار