بیش از ۱۳ هزار کیلومتر از خطوط گازرسانی بوشهر نشت‌یابی شد

رئیس بازرسی فنی شرکت گاز بوشهر از نشت‌یابی ۱۳هزار و ۵۶۷ کیلومتر از خطوط گازرسانی این استان در ۹ ماه امسال خبر داد.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، رضوان رئیس بازرسی فنی شرکت گاز استان بوشهر گفت: با توجه به گـستردگی شبکه گازرسانی در استان و اهمیت کنترل این شبکه به منظور جلوگیری از وقوع نشتی و اتلاف سـرمایه حیاتی گاز، نشت یابی خطوط لوله اهمیت بالایی دارد.

او افزود: در سال ۹۹ اقدامات قابل قبولی در بحث نشت یابی انجام داده‌ایم که به روز رسانی سامانه برای پایش کیلومتر و بررسی عملکرد نشت یاب‌ها و همچنین حذف گزارش‌های کاغذی و دستی و امکان پیگیری‌ها به صورت نرم افزاری از جمله مهمترین اقدامات است.

رئیس بازرسی فنی شرکت گاز استان بوشهر ادامه داد: با هدف کاهش گاز‌های هدر رفته، جلوگیری از بروز حادثه جانی و مالی ناشی از نشت گاز در استان، نشت یابی‌های زمینی و هوایی به صورت مستمر در حال انجام است.


بیشتر بخوانید


رضوان گفت: از ابتدای امسال تا کنون نزدیک به ۱۷ هزار مورد از نشتی‌های زمینی و هوایی و نشت یابی ایستگاه‌های (CGS و TBS, MS,MRS,CGS-TBS) شناسایی و اقدام به حل آن‌ها شده است.

او بیان کرد: عوامل متعددی از قبیل خوردگی‌های خارجی و داخلی، تغییر بستر خاک، حوادث غیر مترقبه و ... اغلب منجر به ایجاد نشتی‌های جزئی یا وسیع در خطوط لوله می‌شود که این امر لزوم بازرسی‌های مستمر و نشت یابی این خطوط را ضروری می‌سازد.

رئیس بازرسی فنی شرکت گاز استان بوشهر عنوان کرد: به دلیل حساسیت موضوع نشت یابی خطوط تغذیه و شبکه توزیع گاز هر سال برنامه ریزی مدونی تدوین می‌شود و برای سال ۱۴۰۰ هم با هدف کاهش زمان برای رفع نشتی‌ها قسمت دوم سامانه نشت یابی را به بهره برداری خواهیم رساند.

رضوان گفت: راه اندازی قسمت دوم سامانه نشت یابی که مربوط به بهره برداری است را در دستور کار خود قرار داده ایم تا با راه اندازی این سامانه این امکان را به وجود آورده که با کشف نشتی همزمان به تعمیر کنندگان مربوط اعلام شده و نشتی به صورت برخط یا آنلاین روی همراه تلفن تعمیر کنندگان فرستاده شود.

انتهای پیام/ک

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.