تقاضای بی سابقه کشاورزان همدانی برای خرید تراکتور

رئیس اداره مکانیزاسیون سازمان جهادکشاورزی استان همدان گفت:۵ هزار و ۵۰۰ نفر، امسال برای خرید تراکتور در نوبت قرار گرفتند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان، مهدی جهانگیری, رئیس اداره مکانیزاسیون سازمان جهادکشاورزی استان همدان اظهار کرد: تا سال گذشته هیج متقاضی برای دریافت تسهیلات تراکتور نداشتیم اما امسال ۵ هزار و ۵۰۰  متقاضی به مراکز جهادکشاورزی شهرستان ها مراجعه کردند که علت هجوم تقاضای کشاورزان، تفاوت فاحش قیمت تراکتور در کارخانه و بازار است.

او درباره اینکه برخی از کشاورزان مدعی هستند جهادکشاورزی سهمیه تراکتور را به افرادی که زمین کشاورزی ندارند، اختصاص داده است، توضیح داد: دستورالعمل واگذاری تسهیلات تراکتور بسیار شفاف است به‌طوریکه در این دستورالعمل به صورت شفاف مشخص شده که هر کشاورز برای چه نوع تراکتوری چه اندازه زمین باید داشته باشد و از طرفی ابتدا باید مدارک و مستندات متقاضیان ثبت شود.

رئیس اداره مکانیزاسیون سازمان جهادکشاورزی استان همدان ادامه داد: در شهرستان ها مسئولان پرونده متقاضیان را برررسی کرده و مدارک و مستندات را با اطلاعات موجود در سامانه مطابقت می‌دهند چنانچه تأیید شود پرونده به کمیته فنی شهرستان ارسال می‌شود و در صورتی که دارای شرایط باشد تراکتور به آن تعلق می‌گیرد.

جهانگیری با بیان اینکه شرکت‌های خدمات مکانیزاسیون، تعاونی‌های تولید و رانندگان ارائه دهنده خدمات از دیگر متقاضیان تراکتور هستند، یادآور شد: شرایط و ضوابط هریک از این اقشار مشخص است و براساس این شرایط به آنها تراکتور داده می‌شود.

او با اشاره به اینکه امسال به علت افزایش متقاضی محدودیت‌هایی به وجود آمده است، اظهار کرد: کشاورزانی که تراکتورهای غیرمستهلک دارند درخواست تسهیلات تراکتور ندهند چراکه در اولویت قرار نمی‌گیرند.

رئیس اداره مکانیزاسیون سازمان جهادکشاورزی استان همدان با بیان اینکه یکسری از متقاضیان اصلاٌ ادوات ندارند، گفت: متقاضی تراکتور حتماً باید در کنار تراکتور ادوات نیز بخرد چراکه دنباله‌بندها از اهمیت بیشتری برخوردار است به طوریکه ما می‌توانیم تراکتور را حذف کنیم اما اداوات را نمی‌توانیم.

جهانگیری با اشاره به اینکه ۳۰ هزار و ۸۰ دستگاه تراکتور و هزار و ۴۶۲ دستگاه کمباین در استان همدان وجود دارد، افزود: ۵۰ درصد ماشین‌های کشاوزی استان فرسوده هستند.

منبع ایسنا

انتهای پیام/غ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.