کاهش خسارت‌های احتمالی در حوادث با ارتقای امکانات هواشناسی

استاندار گلستان گفت: ارتقای امکانات هواشناسی در استان می‌تواند باعث کاهش خسارت‌های احتمالی در حوادثی نظیر سیلاب و ... می‌شود.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از گرگان، هادی حق شناس استاندار گلستان در دیدار با رئیس پژوهشگاه هواشناسی علوم جو کشور گفت: جانمایی مناسب برای نصب رادار هواشناسی در شهرستان گنبد کاووس انجام شده و نیاز است هرچه سریعتر عملیاتی اجرایی ساخت ابنیه و احداث برج هم صورت گیرد.

حق شناس ادامه داد: گلستان استانی با اقلیم‌های مختلف آب و هوایی است و تقویت امکانات هواشناسی می‌تواند یاری بخش استان در مواقع حساس و بحرانی باشد.

استاندار گلستان افزود: سامانه هواشناسی با اعتبار ۲۰ میلیارد تومان از محل اعتبارات ملی خریداری شده و به گلستان اختصاص یافته است، امیدوارم با همراهی سازمان هواشناسی شاهد تسریع در ساخت ابنیه، احداث برج و نصب رادار و راندازی این سامانه در استان باشیم.

حق شناس ادامه داد: گلستان در ادوار مختلف و خصوصاً طی دو سال گذشته با بحران‌های مختلفی نظیر باران‌های سیل آسا، سیل، رانش زمین و آتش سوزی مواجه بوده است که ارتقا امکانات هواشناسی می‌تواند از میزان خسارات احتمالی به خانه ها، ابنیه راه‌ها و محیط زیست بکاهد.

انتهای پیام/ق
برچسب ها: هواشناسی ، اقلیم
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار