عضو کمیسیون تلفیق مجلس:

بودجه ۱۴۰۰ تامین کننده نیاز‌های اصلی مردم نیست

ابراهیم عزیزی گفت: بودجه ۱۴۰۰ تامین کننده نیاز‌های اصلی و اساسی مردم نیست و احتمال دارد در کمیسیون تلفیق رای نیاورد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، ابراهیم عزیزی گفت: بودجه ۱۴۰۰ تامین کننده نیاز‌های اصلی و اساسی مردم نیست و دارای چند اشکال بزرگ است.

او در تشریح اشکالات بودجه ۱۴۰۰ نیز گفت: ایراد نخست بودجه این است که تکیه قابل توجهی به نفت دارد در حالی که قرار بود در برنامه ششم توسعه تکیه به نفت در بودجه سالانه به حداقل برسد.

رئیس مجمع نمایندگان فارس اضافه کرد: دولت در بودجه سال آینده فروش روزانه ۲ میلیون و ۳۰۰ هزار بشکه نفت در روز را پیش بینی کرده که با این حساب بیش از ۳۰۰ هزار میلیارد کسری بودجه خواهیم داشت.

عزیزی افزود: این بودجه تورم زا است و نمی‌تواند منطبق بر نیاز‌های واقعی کشور باشد چراکه متاسفانه بدون یک نگاه هوشمندانه به سایر منابع درآمدی است و فراتر مالیاتی در آن بسیار دیده می‌شود.

نماینده شیراز و زرقان در مجلس بیان کرد: در بودجه ۱۴۰۰ تکیه بر منابع پایدار صورت نگرفته و بررسی همه جانبه آن نشان می‌دهد بودجه‌ای که بتواند در شرایط تحریم جهت رفع نیاز‌های اقتصادی و معیشتی مردم موثر واقع شود، نیست.

او همچنین گفت: بخش قابل ملاحظه‌ای از بودجه نیز بر فروش اموال و دارایی‌های دولت پیش بینی شده که احتمال تحقق نیافتن آن وجود دارد و وقتی منابع و مصارف را کنار هم می‌گذاریم، هم خوانی نداشته و نشان می‌دهد عملیاتی برنامه ریزی نشده است.

عزیزی افزود: به همین دلایل احتمال می‌دهیم که لایحه بودجه دولت نتواند همه اهداف را در سال ۱۴۰۰ محقق کند لذا باید در مجلس به آن یک نگاه جامع شود.

عضو کمیسیون تلفیق مجلس با بیان اینکه بودجه پیشنهادی دولت احتمال دارد در کمیسیون تلفیق رای نیاورد، بیان کرد: با این حال در تلاش هستیم تا دولت را متقاعد کنیم یک بودجه جامع تر، کامل‌تر و واقعی‌تر را ارائه دهد تا در این مدت باقی مانده با همکاری مجلس مشکلات را به حداقل برسانیم.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۲۱ ۳۰ آذر ۱۳۹۹
مگر قرار نیاز های مردم تامین شود.
باید جیب دلال ها و وابستگان دولت دلار ۴۲۰۰ بگیرند و در بازار ۵۰۰۰۰ هزار تومان بفروشند پر شود
آخرین اخبار