رییس کل دادگستری سیستان و بلوچستان:

امنیت مردم خط قرمز مجموعه دستگاه قضایی است

حجت الاسلام علی مصطفوی نیا گفت: خط قرمز در مجموعه دستگاه قضایی امنیت،آرامش و ایمنی روانی مردم و جامعه است.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان ، حجت الاسلام علی مصطفوی نیا رییس کل دادگستری سیستان و بلوچستان در سومین نشست شورای پیشگیری از وقوع جرم سیستان و بلوچستان ضمن تبریک ولادت حضرت زینب(س) و روز پرستار اظهارداشت: زمانی که ولی امر مسلمانان بدون هیچ‌گونه حساسیتی از پرستاران تشکر می‌کنند ما نیز باید سپاس ویژه از زحمات و تلاش‌های آنان در مقابله با ویروس کرونا داشته باشیم.

او افزود: اگر تلاش و مجاهدت پرستاران نبود امروز شاهد مرگ‌ و میر افراد بیشتری بودیم و به صورت کلی اقدامات و حضور این افراد روحیه بخش در جامعه است.

رییس کل دادگستری سیستان و بلوچستان بیان کرد: اگر پرستاران و پزشکان، کار درمان و رسیدگی به مردم را رها می‌کردند جامعه در بن بست قرار می‌گرفت.

او  افزود: دشمن تلاش خود را بر این مبنا گذاشته بود و در روزهای نخست زمانی که صحبت از آمارها می‌شد این موضوع را به توانایی‌ها و دانش نظام ارتباط می‌دادند.

حجت الاسلام علی مصطفوی نیا ادامه داد: برخی از کشورهای اروپایی می‌خواستند که این موضوع را اهرم و مساله سیاسی کنند و نظام را به چالش بکشند.

او  تصریح کرد: جامعه دانشگاهی، پزشکی و درمانی در مبارزه با ویروس کرونا مردانه و خالصانه وارد میدان شدند و سایر طیف‌ها و اقشار نیز در این راستا به جامعه خدمت کردند.

رییس کل دادگستری سیستان و بلوچستان گفت: این روزها بحث واکسن کرونا مطرح می‌شود اگر واقعا واکسن وجود داشته و این موضوع کارساز بود چرا هر روز شاهد مبتلایان بیشتری در آمریکا و کشورهای اروپایی هستیم.

او افزود: در دستگاه قضا از مجموعه علوم پزشکی حمایت کرده و امیدواریم سایه شوم ویروس کرونا از همه ملل برداشته شود.

حجت الاسلام علی مصطفوی نیا بیان کرد: سرقت یک چالش، آسیب و ناهنجاری جدی جامعه بوده و هر چقدر در این حوزه تلاش علمی کنیم هنوز جای کار دارد.

او  تصریح کرد: باید در موضوع گرمخانه‌ها و در بحث ماده ۱۵ و ۱۶ شورای هماهنگی مبارزه با موادمخدر به صورت جدی ورود پیدا کنیم زیرا ما استانی همجوار با کشورهای تولیدکننده مواد مخدر هستیم.

رییس کل دادگستری سیستان و بلوچستان افزود: با ایجاد و راه‌اندازی گرمخانه‌ها از افزایش آمار زندانیان جلوگیری خواهد شد.

او بیان کرد: دستگاه قضایی در برخورد با سارقان حرفه‌ای هیچ‌گونه رافت و رحمی ندارد و حق نداریم نسبت به آنان حتی مرخصی دهیم چون این موضوع برای افراد جامعه سلب آسایش است.

حجت الاسلام علی مصطفوی نیا افزود: اهمیت این موضوع بویژه اگر سرقت‌ها از اموال عمومی بوده دوچندان است زیرا با انجام این افعال بخشی از خدمت‌رسانی به جامعه مختل می‌شود.

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری سیستان و بلوچستان نیز در این نشست گفت: در بررسی وضعیت ویروس کرونا در این استان خبرها و گزارشات امیدوارکننده ای اعلام شد.

محمدعلی حمیدیان ادامه داد: تعداد مبتلایان به کرونا در سیستان و بلوچستان در ابتدای آذر ۴۳۷ مورد بود که این رقم ۳۰ آذر به ۳۷ نفر رسید که نشان دهنده همت مردم در همکاری با کادر درمان است.

او ضمن تبریک روز پرستار و لادت حضرت زینب (س) بیان کرد: مشارکت همگانی برای پیشگیری از شیوع کرونا در این مدت بسیار زیاد بود به طوری که ۷۲ درصد در گروه های صنفی ۲، سه و چهار ۸۲ درصد در صنف یک شیوه نامه های بهداشتی رعایت شد.

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری سیستان و بلوچستان گفت: همچنین در این مدت ضریب تخت های اشغالی در بیمارستان ها از ۷۰ به ۳۰ درصد رسید و در تولید ماسک هم استان تقریبا خودکفا شده است.

انتهای پیام/ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار