مه غلیظ صبحگاهی جاده‌های بوشهر را فرا گرفت + فیلم

مه که از دیشب در برخی نقاط استان بوشهر آغاز شده بود از بامداد امروز بیشتر جاده‌های استان را فرا گرفته است.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، مه غلیظ صبحگاهی باعث کاهش شدید دید افقی، کندی رفت و آمد و گاه قطع رفت و آمد در برخی نقاط استان بوشهر به ویژه جاده‌ها شده است.

رئیس پلیس راه استان بوشهر از رانندگان خواست در صورتی که کار ضروری ندارند وارد جاده‌ها نشوند و اگر مجبور به تردد هستند تمام نکات ایمنی را رعایت کنند.

سرهنگ جابر پاپری افزو: اغلب جاده‌های استان بوشهر با مه گرفتگی غلیظ روبه‌رو هستند از جمله جاده بوشهر به برازجان بوشهر به گناوه برازجان به گناوه.


بیشتر بخوانید


او بیان کرد: رعایت فاصله طولی سرعت مطمئن استفاده از فلشر و همه نکات ایمنی برای عبور و مرور خودرو‌ها در جاده‌های مه گرفته ضروری است.

روابط عمومی اداره کل فرودگاه‌های استان بوشهر نیز اعلام کرد با توجه به اینکه در زمان انجام پرواز صبح مسیر تهران-بوشهر، مه غلیظ نبوده پرواز انجام گرفته است.

میزان دید در امام حسن به ۵۰ متر رسید

معاون اداره کل هواشناسی استان بوشهر در گفت‌وگو با خبرنگار ما گفت: کم‌ترین میزان دید از بندر امام حسن در شهرستان دیلم گزارش شده که ۵۰ متر بوده است.

زهرا راستگو افزود: در جنوب استان مه نداشتیم و مه در شمال استان و شهرستان‌های وجود داشته است. این پدیده در جاده‌ها که فضای باز است بیشتر و غلیظ‌تر بوده، اما با توجه به اینکه در جاده ایستگاه نداریم به طور دقیق نمی‌توان گفت میزان دید در آنجا چقدر بوده است.

او ادامه داد: رطوبت بالای هوا پس از باران، پایداری شرایط جوی و استقرار توده هوای سرد باعث روی دادن مه می‌شود. این پدیده در دو روز آینده نیز در استان به ویژه مناطق شمالی و مرتفع وجود خواهد داشت.

سامانه بارشی پنجشنبه وارد بوشهر می‌شود

معاون اداره کل هواشناسی استان بوشهر عنوان کرد: پنجشنبه سامانه بارشی وارد استان می‌شود که نقشه‌های کنونی نشان می‌دهد بارش قابل ملاحظه‌ای به همراه ندارد.

راستگو همچنین با اشاره به اینکه در دو روز گذشته دمای هوا به طور میانگین بین ۳ تا ۶ درجه کاهش یافته است، بیان کرد: امروز کم‌ترین دما با ۶ درجه سلسیوس از جم گزارش شد و پس از آن عسلویه با ۸ و برازجان با ۸.۵ درجه کم‌ترین دما را داشته‌اند. خارگ نیز صبح امروز با ۱۶ درجه بیشترین دما را میان ایستگاه‌های هواشناسی ثبت کرده است.

 

انتهای پیام/ک

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.