کمبود مدرسه؛ رنجی که شهرک‌های اقماری زنجان می‌کشند

استاندار زنجان گفت: کمبود مدرسه مشکل بزرگی در شهرک‌های اقماری شهر زنجان است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان، فتح‌الله حقیقی استاندار زنجان در جلسه شورای آموزش ‌و پرورش استان که در محل استانداری زنجان برگزار شد، ضمن تبریک ولادت حضرت زینب (س) و روز پرستار، اظهار کرد: قدردان تلاش پرستاران در روز‌های سخت کرونایی هستیم و تلاش و زحمات آنان هیچ‌گاه فراموش نخواهد شد.

او با اشاره به در پیش بودن آزمون استخدامی طی دی‌ماه امسال، افزود: باید در برگزاری آزمون دی‌ماه آیین نامه های بهداشتی لحاظ شده و سلامت شرکت‌کنندگان در آزمون مد نظر باشد.

این مسئول با بیان اینکه موضوع مدرسه در شهرک‌های اقماری به یک مشکل در شهر زنجان تبدیل شده است، ادامه داد: در ساخت واحد‌های مسکونی طرح اقدام ملی، سرانه مدارس پیش‌بینی شده و در آینده به خاطر این ساخت و ساز‌ها مشکل فضای مدرسه نخواهیم داشت.

استاندار زنجان همه دستگاه‌ها را ملزم به همکاری با آموزش‌ و پرورش کرد و گفت: آموزش ‌و پرورش باید مصادیق کمک ادارات به این نهاد را مشخص کند؛ چرا که با این اقدام می‌توان خواسته‌ها را عملیاتی و مطالبه کرد.

حقیقی با اشاره به اینکه ۴۵.۶ درصد مدارس فنی و حرفه‌ای استان در مناطق محروم واقع شده است، خاطر نشان کرد: باید عدالت آموزشی برای همگان فراهم شود تا همه دانش‌آموزان بتوانند به راحتی و به میزان برابر با یکدیگر تحصیل کنند.

مدیر کل آموزش ‌و پرورش استان زنجان نیز در این جلسه با اشاره به اینکه در برگزاری امتحانات حضوری، آیین نامه های بهداشتی و فاصله‌گذاری اجتماعی رعایت خواهد شد، اظهار کرد: نحوه ورود و تعداد امتحان‌دهندگان نیز مورد بررسی دقیق قرار گرفته است.

حسن مظفری با اشاره به اینکه ۲۰۰۰ تبلت خریداری و در مناطق محروم و روستایی توزیع شده است، گفت: وعده ۵۰۰ تبلت دیگر برای توزیع داده شده است که امیدواریم به زودی محقق شود.

او خواستار بازدید استاندار زنجان از هنرستان‌ها شد و خاطر نشان کرد: در حال حاضر این مراکز نیاز به تعمیرات اساسی دارد.

منبع: ایسنا

انتهای پیام/ح

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.