توسعه حمل و نقل چند وجهی در گیلان

استاندار گیلان بر لزوم استفاده از حمل و نقل چند وجهی تاکید کرد و گفت: باید این ظرفیت در استان توسعه یابد.

به گزارش خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از رشت، ارسلان زارع، استاندار گیلان امروز در جلسه شورای گفت و گوی دولت و بخش خصوصی گیلان که به صورت ارتباط تصویری با برخی فرمانداران و مسئولان دستگاه‌های اجرایی و بخش خصوصی برگزار شد ،گفت: خط ریلی آستارا - آستارا به عنوان طرح ملی و بین‌المللی در دولت تدبیر و امید افتتاح شد و برای دو کشور ایران و جمهوری آذربایجان و نیز کشور‌های همسایه همچون روسیه اهمیت فوق‌العاده‌ای دارد.

او افزود: با توجه به اینکه نفع مشترک دو کشور در گرو استفاده بیشتر از این خط ریلی است، بدیهی است تاخیر در تکمیل این طرح، منافع دو طرف را تأمین نمی‌کند.

استاندار گیلان،  با بیان اینکه تکمیل زیرساخت‌ها موجب ارتقای خدمات گمرک می‌شود، گفت: در این راستا پیشنهاد می‌شود از ظرفیت شرکت‌های بومی استان بیشتر استفاده شود.

زارع،  توجه به حمل و نقل چندوجهی را ضرورتی مهم و غیرقابل انکار دانست و افزود: نباید همه توجه‌ها معطوف به استفاده از ریل باشد بلکه لازم است از بندر آستارا و ظرفیت حمل و نقل دریایی نیز بهره بیشتر گرفت به همین سبب تکمیل ناوگان حمل و نقل با کانتینر‌های یخچال دار، اهمیت دارد.

او  با اشاره به اجرای عملیات لایروبی بندر آستارا ، گفت: تعدادی از کشتی‌ها به علت عمق نامناسب این بندر، از ورود و پهلوگیری به آن خودداری می‌کردند.

استاندار گیلان تصریح کرد: در حوزه حمل و نقل زمینی و ترانزیتی، همه ساله در آستانه سال نو شاهد افزایش تردد هستیم، اما باید زیرساخت‌های این امر مورد توجه باشد و محیط داخلی گمرک نیز برای حضور مراجعان آماده شود.

انتهای پیام/م.ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.