کریمی اصفهانی در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان:

قرار نیست هر کس بیکار شد برای انتخابات ریاست جمهوری نامزد شود

فعال سیاسی اصولگرا گفت: احزاب، افراد بیکار را برای انتخابات ریاست جمهوری معرفی نکنند.

احمد کریمی اصفهانی دبیرکل جامعه اسلامی اصناف و فعال سیاسی اصولگرا در گفت‌و‌گو با خبرنگار احزاب و تشکل‌های گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، با اشاره به اسامی احتمالی نامزد‌های انتخابات ریاست جمهوری سال آینده گفت: زود است که جناح‌ها بخواهند به مصادیق انتخاباتی خود برسند.

او ادامه داد: ما باید توجه کنیم افرادی که خود را مطرح یا گمانه‌زنی‌هایی در مورد خود می‌کنند، باید ویژگی‌های رئیس جمهور را مدنظر داشته باشند که بی مورد طرح موضوع نشود.

کریمی اصفهانی افزود: افراد و گروه ها باید کسانی را که شایستگی ریاست جمهوری دارند مطرح کنند؛ این طور نباشد که هر کسی که بیکار می‌شود یا کار ندارد، به عنوان مصداق مطرح شود.

دبیرکل جامعه اسلامی اصناف تاکید کرد: این خیلی بد است که افراد جایگاه خود را ندانند و به دلیل ارتباطاتی که تشکل‌ها با آن‌ها دارند، بدون در نظر گرفتن شایستگی و کارایی وارد عرصه انتخابات شوند؛ این موضوع به افرادی که می‌توانند به جایگاه ریاست جمهوری برسند، لطمه می‌زند و باعث می‌شود شایسته سالاری آن طور که باید، جا نیفتد.

این فعال سیاسی اصولگرا با اشاره به نقش تکثر نامزد‌ها در پوشش سلایق مختلف عنوان کرد: این اتفاق موضوع مهمی است، اما باید در نظر داشته باشیم که تکثر نامزد‌ها باعث پوشاندن ذهن مردم می‌شود و تصمیم گیری را برای آن‌ها سخت می‌کند تا نتوانند به کسی که می‌خواهند فکر کنند.

دبیر کل جامعه اسلامی اصناف گفت: ما باید هر چه در توان داریم تدارک ببینیم تا با حضور بالای مردم در انتخابات باعث استحکام نظام و حفظ آبروی جهانی کشور در صحنه بین الملل شویم.

او ادامه داد: حضور افراد غیر متخصص و کارنابلد در انتخابات که سابقه اجرایی ندارند باعث مایوس شدن مردم می‌شود؛ البته این موضوع را حتما شورای نگهبان در نظر دارد که نامزد باید چه ویژگی‌هایی داشته باشد، اما در عین الحال، خود فرد نیز نباید خود را بیش از اندازه ضایع و مطرح کند.

کریمی اصفهانی با اشاره به اینکه تعدد نامزد‌ها عیبی ندارد، گفت: باید توانایی و برنامه نامزد، معرِّف او در انتخابات باشد و عملکرد گذشته او سبب رغبت مردم برای انتخاب شدن توسط مردم شود؛ ما باید همه‌ این موارد را در کنار هم ببینیم و این‌ها چیزی نیست که هر کدام از آن‌ها جدا باشد؛ باید در کنار تکثر نامزدها، تجربه، سابقه و در کل شایسته سالاری را مد نظر قرار دهیم.

او در پایان عنوان کرد: حضور افراد متعدد و مختلف در انتخابات ریاست جمهوری باعث می‌شود افراد و سلایق مختلف به پای صندوق‌های رای بیایند.


بیشتر بخوانید:

احزاب گزینه خود را اعلام کنند؛ مردم رئیس‌جمهور را انتخاب می‌کنند


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
محمد حسن آقایی
۲۳:۲۱ ۰۱ دی ۱۳۹۹
علاج مملکت ما ، یک رئیس جمهور قدرتمند و نظامیه . کاش رئیس جمهور بعدی یه چنین ویژگی هایی رو داشته باشه
Iran (Islamic Republic of)
محمد حسن آقایی
۲۳:۱۰ ۰۱ دی ۱۳۹۹
سلام
شایسته کیه الان؟
قالیباف؟!
Iran (Islamic Republic of)
حسین سالکی
۱۹:۵۲ ۰۱ دی ۱۳۹۹
کاشکی روزی بیاد که کاندید ها واقعا صلاحیت سنجی بشن....
آخرین اخبار