باشگاه‌های سوارکاری کرمانشاه کابوس ورشکستگی می‌بینند

رئیس هیات سوارکاری کرمانشاه گفت: باشگاه سوارکاری استان در پس شیوع بیماری کرونا شرایط مطلوبی ندارند و خطر ورشکستگی آن‌ها را تهدید می‌کند.

 

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه،ستار الماسی رئیس هیات سوارکاری کرمانشاه با اشاره به فعالیت حدود ۵۰ باشگاه سوارکاری در در استان گفت: تداوم شیوع کرونا طی ۱۰ ماه گذشته بسیاری از این باشگاه‌ها را با مشکل مواجه کرده و در مرز ورشکستگی قرار داده است.

او افزود: علیرغم اینکه سوارکاری رشته‌ای در فضای باز است و فاصله گذاری اجتماعی به خوبی در آن رعایت می‌شود، اما ترس مردم از ابتلا به کرونا از یکسو و مشکلات اقتصادی ماه‌های گذشته از دیگر سو باعث شده که باشگاه‌های سوارکاری دیگر چندان مراجعه کننده‌ای نداشته باشند.

الماسی با اشاره به ناکافی بودن حمایت‌های دولتی از این باشگاه ها، اظهار داشت: در مرحله اول پرداخت تسهیلات کرونایی اعلام شد به هرکدام از باشگاه‌های سوارکاری ۶ میلیون تومان وام پرداخت می‌شود، درحالیکه این رقم تنها صرف یک ماه پانسیون، نعل بندی و ویزیت دامپزشکی یک اسب این باشگاه‌ها می‌شود.

رئیس هیات سوارکاری کرمانشاه ادامه داد: در مرحله دوم پرداخت تسهیلات گفته اند که این بار به هرباشگاه سوارکاری حدود ۱۹۲ میلیون تومان وام می‌دهند که نرخ سود آن ۱۲ درصد است و باید طی ۲ سال آن را بازپراخت کرد.

او بیان کرد: هرچند تسهیلات این مرحله به نسبت مرحله اول کمک خوبی برای باشگاه‌های سوارکاری خواهد بود، اما بازپرداخت این رقم طی ۲ سال بسیار سنگین خواهد بود، چرا که در این شرایطی که اوضاع مالی باشگاه‌ها خوب نیست و درآمدی ندارند، نمی‌توانند ماهیانه ۹ میلیون تومان هم قسط این وام‌ها را پرداخت کنند.

الماسی در ادامه گفت: از مسئولین ارشد استان و ورزش کرمانشاه خواسته ایم تا مدت زمان بازپرداخت این وام‌ها را به ۴ یا ۵ سال افزایش دهند تا باشگاه‌های سوارکاری استان بتوانند از آن استفاده کنند.

او افزود: اکثر مالکین و موسسین باشگاه‌های سوارکاری کرمانشاه بخاطر عشق و علاقه‌ای که به این کار دارند، حرفه خود را ادامه می‌دهند، وگرنه چنین شغلی درآمد چندانی برایشان ندارد، بنابراین انتظار می‌رود در این شرایط سخت مسئولین دولتی حامی آن‌ها باشند.

انتهای پیام/س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار