رشد ۴۳ برابری هدفگذاری نهضت ساخت داخل در چهارمحال و بختیاری

نهضت ساخت داخل در استان چهارمحال و بختیاری با رشد ۴۳ برابری همراه بوده است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد، محمدکاظم منزوی معاون امور صنایع سازمان صمت چهارمحال و بختیاری گفت: هدفگذاری استان در طرح تعمیق و توسعه نهضت ساخت داخل با استفاده از ظرفیت‌های موجود و سرمایه گذاری جدید، هشت میلیون دلار بود که امسال تاکنون ۴۳ برابر این هدفگذاری محقق شده است.

او با اشاره به صرفه جویی ارزی ۳۴۳ میلیون دلاری حاصل از اجرای طرح تعمیق و توسعه نهضت ساخت داخل در چهارمحال و بختیاری افزود: ۲۱۱ کالای وارداتی به کشور شناسایی و پس از اعلام به استان‌ها ۲۴ مورد آن در واحد‌های صنعتی این استان تولید شد.


بیشتر بخوانید


منزوی اضافه کرد: ساخت داخل در رونق صنعت، رونق دانشگاه و مراکزعلمی کشور، خودکفایی، قطع وابستگی، جلوگیری از خروج ارز و و بسیاری از متغیر‌های کلان اقتصادی و توسعه‌ای تاثیر بسزایی دارد.

او ادامه داد: امسال برنامه‌های اجرایی نهضت ساخت داخل با اولویت زمانبندی، راهبری، سیاستگذاری و نظارتی به استان‌ها ابلاغ و قانون ساخت داخل به صنعتگران، انجمن‌ها و تشکل‌ها و بخش‌های مرتبط معرفی شد تا زمینه بهره برداری حداکثری از ظرفیت‌های داخلی بیش از پیش فراهم شود.

منزوی گفت: در این طرح هر کجا که ظرفیت و زمینه ساخت داخل کالایی وجود دارد، اما شاهد واردات مشابه خارجی هستیم؛ با اعمال این قانون از واردات آن کالا جلوگیری می‌شود.

او افزود: در این طرح از سوی دیگر با شناسایی ظرفیت‌های موجود، نسبت به فعال سازی آن‌ها در جهت افزایش تولید و یا تعمیق ساخت داخل اقلام و نیاز‌های اصلی اقدام شده است.

انتهای پیام/ف

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار